پیام فانی به مناسبت هفته‌ معلم

به گزارشافکارنیوز،در پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت «مقام معلم» آمده است: همنوا با بهار زیبای طبیعت، بار دیگر تلألؤ چشم‌نواز «مقام معلم» با یادبود ارزنده‌ استاد اندیشمند شهید مرتضی مطهری، افق زیبا و بیکران آموزش و پرورش نسل سرفراز کشور را روشنی می‌بخشد. درود بر شما معلمان عزیزی که قهرمانان این کسوت شکوهمند و بهار آفرینان تعلیم و تربیت کشورید. شما عزیزانی که برازندگی‌ها و افتخارات آینده‌ کشور را بر دیباچه‌ قاموس تاریخ می‌نگارید و با تقدیم مرواریدهای دین و دانش که در صدف مهربانی‌ جان پاکتان، از چشمه سار زلال معرفت حق به ودیعه گرفته‌اید، با دلی دریایی و دمی مسیحایی، پرچمداران پیشرفت و تعالی کشور را تا قله‌های دین و دانایی همراهی می‌کنید.

شما معلمان فرهیخته، امانتداران جان پاک انسانید و با دین و دانش خود، هنرمندانه و عاشقانه، جان‌ها را صفا می‌بخشید و با پرورش اندیشه‌های نونهالان، پایان جهل را نشانه‌ می‌گیرید و از لوح کلاس درس تا لوح هستی، پیامبرگونه به‌پیش می‌روید.

در این ایام بس فرخنده‌ ماه رجب و تقارن سیزدهم رجب و ولادت بزرگ معلم تاریخ امام علی علیه السلام با دوازدهم اردیبهشت ماه، که از سویی عطر عبادت و خدمت در هم آمیخته است و از سوی دیگر دولت و ملت به فرمان رهبر فرزانه‌ خویش، نوای همدلی و همزبانی ساز کرده‌اند، ضمن گرامیداشت هفته‌ معلم، صمیمانه‌ترین سپاس‌ها را به مناسبت تلاش اندیشمندانه، خالصانه و عاشقانه‌ تان در جهت هدایت نسل جوان تقدیم می‌دارم.

در این مقطع حساس از تاریخ تربیت دینی کشور که فصلی ممتاز خواهد بود و از آنجا که جامعه، تلاش فرهنگیان گرامی کشور را قدر میداند و بر کرامت نفس و سلامت قلب و روح و جایگاه و منزلت رفیع معلم گواهی میدهد، امیدوارم با اتکا به الطاف بیکران الهی و تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج)، همانگونه که مدیران دستگاه عظیم آموزش و پرورش علاوه بر تأمین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز مدارس کشور، تلاش برای رفع مشکلات معیشتی معلمان و ارتقای دانش و مهارتهای حرفهای آنان را سرلوحه همت خویش قرار دادهاند، شاهد همنوایی و همراهی روزافزون یکایک ملت شریف ایران و اهتمام ویژه مسئولان ارجمند کشور در جهت تحقق اهداف مقدس آموزش و پرورش فرزندان عزیز میهن اسلامی خود باشیم.