به گزارش افکارنیوز، رسانه ملی تاکنون بارها برنامه‌های طنز مختلفی درباره سران کشورهای استکباری به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به واسطه اتخاذ سیاست‌های ضدحقوق بشری‌ و انسانی‌ آنها تولید و پخش کرده است؛ ‌ اما بی بی سی فارسی طی گزارشی نسبت به پخش انیمیشن «گزینه‌های روی میز» از سیما واکنش عجیبی نشان داد و از آن به عنوان اولین برنامه طنز در این خصوص یاد کرد!

بی‌بی‌سی فارسی که معمولا سعی می‌کند خود را در مواجه با اتفاقات روز دنیا «بی‌طرف» جلوه دهد و برای مثال در «مسئله حمله داعش به سوریه و عراق» که خیر و شر کاملا مشخص است نیروهای تکفیری داعش را «پیکارجویان دولت اسلامی شام و عراق» بخواند و در مقابل انتقادات تمام قد بایستد و بگوید که «ما بی‌طرفیم»، بارها نشان داده است که در خصوص مسائل ایران به واسطه علاقه و وابستگی به دشمنان کشور و مردم نمی‌تواند خود را بی طرف جلوه دهد.



رسانه سلطنتی انگلیس که گویا برداشت دیگری از مذاکرات ایران و آمریکا دارد به نوعی خود را «کاسه داغ تر از آش» کرده و در مقام حمایت از این مذاکرات که صرفا درباره مسائل هسته‌ای است، ظاهر شده است!



این رسانه در بخشی از گزارش خود این طور می‌نویسد که: «این کارتون کوتاه در حالی از شبکه دولتی ایران پخش می‌شود که ایران و شش قدرت جهانی اخیرا در لوزان سویس به یک تفاهم سیاسی در مورد برنامه هسته‌ای رسیدند و نسبت به دستیابی به یک موافقتنامه جامع اتمی تا پایان ماه ژوئن(نهم تیرماه) ابراز خوشبینی می‌کنند».

واکنش BBC به انیمیشن کری و ظریف +عکس و فیلم



گفتنی است که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) بر این موضوع تأکید کردند که مذاکره با آمریکایی‌ها فقط در مورد موضوع هسته‌ای است و نه هیچ موضوع دیگری. همچنین ایشان متذکر شدند که: «من هیچگاه درخصوص مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم و این موضوع هم بواسطه یک توهم نیست بلکه بدلیل تجربه‌ای است که در این باره وجود دارد».

در ادامه می‌توانید انیمیشن «گزینه‌های روی میز» را مشاهده کنید:


دانلود



انیمیشن گزینه‌های روی میز ساخته عباس عسگری کارگردان خوش ذوق کرمانی است. این اثر نگاهی طعنه آمیز دارد به صحبت‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکاست که - در راستای سیاست چماق و هویچ - در موازات مذاکرات تیم ایرانی با سران ۱ + ۵، با یک فرار رو به جلو همچنان از گزینه نظامی برضد ایران سخن می‌گویند.

در این انیمیشن باراک اوباما کاراکتر «O» و جان کری کاراکتر «K» انیمیشن، در حال جا دادن گزینه‌های خود بر روی میز کارشان هستند، اما با قراردادن پرونده گزینه نظامی علیه ایران بر روی پرونده‌های بی‌ثمری دیگری که از گذشته برجای مانده، میز به یکباره در هم می‌شکند…

عباس عسگری به غیر از این انیمیشن، آثاری همچون جشن مدادرنگی ها، مجموعه سربازان بین الملل و جایزه ایرانی اوباما را تولید کرده است. این کارگردان جوان اخیراً قسمت دوم این انیمیشن را با نام جایزه ایرانی اوباما ساخته است.