واکنش فرمانده ناوگروه ارتش به خبرسازی‌ها

به گزارش افکارنیوز، سی‌وچهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناو رزمی البرز ماموریت خود را در حالی از اواخر فروردین ماه به منظور حراست از منافع دریایی ایران و مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن آغاز کرد که اخیرا برخی رسانه ها و مقامات غربی و آمریکایی اخباری مبنی بر عدم اجازه به ناوگروههای ایران در خلیج عدن و ترک این منطقه توسط ناوهای ایرانی منتشر کرده بودند که این خبرسازی‌ها با واکنش مقامات و فرماندهان ایرانی مواجه شد.

از طرف دیگر، این حضور، با تجاوز ارتش عربستان سعودی به کشور یمن همزمان شد و رسانه‌های بیگانه تلاش کردند تا در جهت ایران هراسی، این ۲ موضوع را به هم ارتباط دهند در حالیکه ناوهای ایرانی از سال ۸۶ تا کنون برای مقابله با دزدان دریایی به این منطقه رفت و آمد داشته اند.

با این حال برخی از مقامات آمریکایی نیز به این داستان دامن زده و حتی موضوع آرایش ناوهای آمریکایی و عربستانی در برابر ناوهای ایرانی را مطرح کردند و از اخطار به ناوهای ایرانی سخن گفتند.

با توجه به اینکه امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش این موضوعات را رد و اعلام کرد اجازه اخطار از سوی هیچکس را به ناوهای ایرانی نمی‌دهیم، اما این رسانه‌ها به خبرسازی‌های خود ادامه داده و حتی خبر از ترک منطقه خلیج عدن از سوی ناوهای ایرانی دادند.

در همین راستا ناخدایکم تاج الدینی فرمانده ناوگروه سی‌وچهارم نیروی دریایی ارتش شب گذشته طی تماس تلفنی از عرشه ناوشکن البرز از خلیج عدن ضمن اعلام موقعیت مکانی این ناوگروه، گفت: در حال حاضر ما در شرق خلیج عدن هستیم.

وی افزود: با اینکه رسانه‌های بیگانه اعلام کرده بودند با حضور ناوگان آمریکایی ما تغییر مسیر داده‌ایم باید بگویم این خبر تنها جنبه‌ای رسانه‌ای دارد و به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.

ناخدا تاج‌الدینی همچنین اظهار داشت: از زمانی که ما وارد خلیج عدن شده‌ایم با بسیاری از یگان‌های دریایی کشورها ارتباط داشته‌ایم ولی تا حالا هیچ‌گاه هیچ کشوری حتی به خود اجازه نداده که به نیروی دریایی ایران تذکر بدهد.

سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز روز گذشته طی سخنانی تاکید کرده بود که ناوگان دریایی ایران تا کنون وارد آبهای یمن نشده است اما گشتزنی این ناوگان در آبهای بینالمللی خلیج عدن و دریای عمان دارای برنامهریزی معین نظامی و برابر برنامه جریان خواهد داشت.