عابدینی: محبوبیت کریمی با شایعات خراب نمی‌شود

به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی در خصوص بحثواگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، انتخاب جواد نکونام به عنوان یکی از مربیان تیم ملی و حاشیه‌هایی که برای علی کریمی در یکی دو روز گذشته به وجود آمده صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

امروز قرار است موضوع واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام شود. شما فکر می‌کنید این اتفاق در نهایت رخ می‌دهد.

موضوعی که در این میان مورد توجه قرار گرفته قانون سال ۹۳ است که در آن قرار بود این دو باشگاه خصوصی شوند و اجرایی شود و طبق قانون از طریق مزایده اشخاص غیردولتی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند البته منهای وزارت ورزش به نظر می‌رسید که دولت مصمم بود که این واگذاری صورت بگیرد. مسئله دیگر این بود که در دو مرحله قبلی متقاضی و شرکت‌کننده برای واگذاری این دو باشگاه نبود اما این بار متقاضی هست و اگر اشخاصی که در این مزایده شرکت کرده‌اند مشکلی نداشته باشند پس از دادن ۲۰ درصد از مبلغ موضوع واگذاری اجرایی خواهد شد.

شما صحبت از این کردید که منهای وزارت ورزش دولت مصمم به واگذاری این دو باشگاه است. منظورتان از اینکه وزارت ورزش مصمم نیست چه بود؟

دلیل من از گفتن این حرف این است که وزارت ورزش و جوانان می‌خواست با مدیریت خودش این دو باشگاه را اداره کند.

روز گذشته خبر جالبی از فدراسیون به بیرون آمد و آن دستیاری جواد نکونام در تیم ملی بود در حالی که این بازیکن هنوز مشغول بازی است و کلاس‌های مربیگری را پشت سر نگذاشته است.

من واقعا برای آقایانی که در فدراسیون فوتبال هستند متاسفم و این داد و ستدها خطرناک است. ما باید موازین قانونی سرمان بشود و اگر اینطور نباشد اتفاقی که برای باشگاه پرسپولیس رخ داد باز هم اتفاق خواهد افتاد. درباره افشین پیروانی باید بگویم که برای او جایگاه سرپرستی تیم ملی در نظر گرفته شده که جایگاه خوبی است و امیدوارم پیروانی بتواند در این سمت موفق باشد چراکه او هم کاربلد است و هم اینکه سال‌ها بازیکن و کاپیتان تیم ملی بوده و امیدوارم که در این سمت جدید هم بتواند موفق باشد اما درباره نکونام و انتخاب او به عنوان دستیار تیم ملی حرف دارم. قطعا پیشکسوت‌تر از نکونام هستند افرادی که می‌توانند روی نیمکت تیم ملی بنشینند اما بحثکی‌روش بحثتعامل است و شاید نمی‌خواهد به عنوان دستیار از نکونام استفاده کند و می‌خواهد تجربیاتش را در اختیار او بگذارد که این کار بسیار خوبی است.

پس با این حساب نظر شما درباره این انتخاب مثبت است؟

باید بگویم که اینکه نکونام بخواهد به عنوان مربی روی نیمکت تیم ملی بنشیند امکان ندارد چراکه او در ابتدا باید به کلاس‌های مربیگری برود و تا مدرک مربیگری نداشته باشد نمی‌تواند روی نیمکت تیم ملی بنشیند. الان محمد خاکپور هم تا حدودی دچار مشکل شده و آن هم بحثمعادل‌سازی مدرک مربیگری او است چراکه مدرک خاکپور با AFC مطابقت ندارد و باید معادل‌سازی صورت بگیرد. بعد با این شرایط آقایان چطور نمی‌دانند که نکونام هم باید مدرک مربی‌گری داشته باشد و سپس برایش حکم صادر کنند؟!

روز گذشته حاشیه‌های زیادی برای علی کریمی ایجاد شد. درباره جدایی او از تیم ملی برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال گفتند که کریمی به خاطر بلیت بیزینس کلاس و موضوع پاداش از تیم ملی رفته است. شما که به صورت مستقیم با کریمی کار کرده‌اید واقعا این دلایل برای جدایی از تیم ملی را از طرف کریمی می‌پذیرید؟

ببینید کریمی به خاطر چند ویژگی محبوب است. کریمی فردی است که صراحت لحجه دارد و همیشه به شرح وظایفش به بهترین وجه توجه می‌کند و آدم بسیار منطقی است و قطعا حرف‌هایی که درباره او زده شده صحت ندارد. کریمی به خاطر موارد دیگری از تیم ملی کنار رفت که اگر ضرورت داشته باشد حتما درباره آن صحبت خواهد کرد. همین حالا به شما می‌گویم که زمانی که علی کریمی در تیم ملی بود عده‌ای دوست نداشتند که او در این تیم باشد اما موقع آن نیست که بخواهم این حرف‌ها را بزنم چراکه فوتبال دچار تنش خواهد شد. کریمی اسطوره فوتبال ایران است که تکنیکی، زیبا و در خدمت تیم بازی می‌کرد، صراحت لحجه داشت، و همیشه در کنار هواداران با تواضع حضور داشت و بارها او را در موارد اجتماعی در کنار مردم دیدیم و شاید خودش راضی نباشد که بگویم او چه کمک‌هایی به اقشار ضعیف و مستضعف جامعه کرده است و همه این موارد در کنار هم باعثمی‌شود تا فردی محبوب بشود و با این شایعات قطعا محبوبیت کریمی از بین نمی‌رود.

مطرح شدن شایعات درباره علی کریمی درست فردای روزی که او به عنوان محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شده کمی شائبه‌ برانگیز است و به نظر می‌رسد تعمدی در میان بوده است.

شنیدم که شهرام دبیری این صحبت‌ها را کرده اما قطعا او براساس آن چیزی که می‌شنود حرف می‌زند و شاید این موضوع را از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شنیده که این حرف‌ها را زده اما من به همه آنها توصیه می‌کنم که مواظب رفتار و گفتار خود باشند. مگر می‌شود به همین راحتی کسی را خراب کرد؟ کسانی که اینطور حرف می‌زنند باید این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشند هرچندکه خدا را شکر علی کریمی تخریب‌شدنی نیست.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بگویید.

درباره محمود اسلامیان باید بگویم که او فردی است که در فوتبال، ورزش و صنعت کار کرده و مورد وثوق افراد اصفهانی است که خدا را شکر الان جمع دوستان اصفهانی در فدراسیون فوتبال جمع شده است به طوری که میبینیم مهدی تاج، محمدرضا ساکت، محمود اسلامیان و علی کفاشیان اصفهانیهای فدراسیون فوتبال هستند و این افراد با ارتباطاتی که با یکی از معاونان ریاست محترم جمهور دارند میتوانند خیلی کارها انجام دهند اما توصیه من به دوستان این است که ابتدا از محکم بودن جایگاهشان مطمئن باشند بعد صحبت کنند. برای این و آن جایگاه قائل شدن اصلا درست نیست و اسلامیان باید بگذارد ابتدا رای مجمع را بگیرد و سپس اینطور حرف بزند هرچند که این از اتفاقات نادر فوتبال ما است که مجمع فدراسیون فوتبال اینقدر به تاخیر میافتد تا با حکم سرپرستی کارها اداره شود. توصیه من به اسلامیان که میخواهد در راس فوتبال قرار بگیرد این است که تحت تاثیر حرفهای دیگران قرار نگیرد.