اذعان صهیونیست‌ها به زنده بودن محمد ضیف

به گزارش افکارنیوز، رادیو اسرائیل در گزارشی با اذعان به زنده بودن رهبر شاخه نظامی حماس مدعی شد، «محمد ضیف» به فعالیت در نوار غزه بازگشته و اکنون در تلاش است میان حماس و ایران پیوند نزدیکتری برقرار کند. او به دنبال سلاح و بودجه بیشتر برای حماس است.

پیش از این در طول جنگ غزه، صهیونیست‌ها مدعی شده بودند در جریان حمله جنگنده‌های ارتش رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، منزل «محمد ضیف» را هدف حمله قرار داده‌اند که احتمال می‌رود او نیز علاوه بر همسر و فرزندش به شهادت رسیده باشند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، منابع اسرائیلی مدعی شده‌اند میان شاخه نظامی و سیاسی حماس اختلاف وجود دارد. بر اساس این گزارش، ضیف و فرماندهان او، شاخه سیاسی را متهم کرده‌‌اند که مانع انجام مسئولیت‌ وی برای حمله پیشگیرانه علیه اسرائیل در آستانه جنگ تابستان سال گذشته شده است.

در این گزارش ادعا شده، ضیف قصد داشته تعدادی از اعضا حماس را از طریق تونل‌های زیرزمینی به داخل اراضی اشغالی گسیل دارد تا آنها شهروندان اسرائیلی را هدف قرار دهند و برخی را نیز به گروگان بگیرند و سپس از آنها برای مبادله اسرای فلسطینی استفاده کنند. اما به خاطر اختلافات داخلی در حماس، چراغ سبز برای انجام این کار هرگز داده نشد.

منابع اسرائیلی همچنین در گفتوگو با رادیو اسرائیل مدعی شدند، حماس با استفاده از سیمانی که از بازار سیاه در غزه خریداری کرده، در حال حفر تونلهای جدید است. حماس همچنین در حال ساخت راکتهایی است که میتواند اهداف در ۱۵۰ کیلومتری را هدف قرار دهد.