استقبال مجلس از به نتیجه‌رسیدن پول‌های کثیف

به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور باید آنچه مربوط به بحث‌های مالی و اقتصادی می‌شود و یا مواردی که می‌تواند رانتی برای افرادی ایجاد کند که فرصت نابرابری را در اختیارشان قرار دهد هم باید جدی برخورد شود هم باید شفاف‌سازی کنیم و هم خلاءهای قانونی را پرکنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان محترم قوا اگر اراده جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دارند باید شفاف‌سازی عرصه اقتصاد را به شدت جدی بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی‌ها از مطرح کردن بحثپول‌های کثیف سوء استفاده سیاسی می‌کنند، تاکید کرد: ما امروز در کشور بیشتر نیاز داریم به عمل در جهت شفاف‌سازی، فرضیه‌سازی و اتهام‌زنی.

جعفری اضافه کرد: به نظر من وزیر کشور ناخواسته در تله ای افتاد که دیگران برای او ساخته بودند. احساس می‌کنم وی در صحبتی هم که در صحن مجلس داشت این موضوع را تاکید کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بعضی‌ها که حرف از مقابله با پول‌های کثیف می‌زنند حقیقتا مصداق بارز آن دزدی هستند که دزدی کرده بود و خودش در میان جمعیتی که به دنبال دزد می‌گشتند فریاد می‌زد «دزد را بگیرید، دزد را بگیرید».

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: مراجع قضایی باید اول به سراغ کسانی که فریاد بلندتری در رابطه با پول‌های کثیف زده بودند بروند و ببیند آیا آنها خودشان واقعا پاک هستند یا خیر و تا این حل نشود مشکل ما حل نخواهد شد.

جعفری یادآور شد: ما خیلی استقبال می‌کنیم که این مسئله به نتیجه برسد، در صحن هم آقای ابوترابی خیلی صریح به وزیر گفته که اگر چیزی مربوط به ورود پول کثیف به عرصه سیاست است، حتما عینی و روشن بیان شود تا با آن برخورد شود. ما نیز تا آخر پای این مسئله ایستاده‌ایم.

این نماینده مجلس گفت: جایگاه وزیر کشور جایگاه ارزشمندی است و به نوعی وزیر کشور رئیس‌جمهور داخلی محسوب می‌شوند به همین خاطر به وزیر کشور توصیه می‌کنم به حرف زدنشان بسیار توجه کند و مشاوران وی نیز باید دقت کنند که چه نکاتی را به وزیر می‌رسانند و نکاتی اگر وجود دارد باید مستند باشد.

انتهای پیام/