توافق هسته‌ای با ایران تکرار اشتباه کره شمالی

به گزارش افکارنیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی وقوع توافق هسته‌ای غرب با ایران را تکرار اشتباه صورت گرفته در قبال کره شمالی نامید.

بنوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نتانیاهو در دیدار با «هوانگ وویه» معاون نخست وزیر و وزیر آموزش کره جنوبی با «اشتباه نامیدن» توافق بین ایران با گروه ۱ + ۵ گفت که چارچوب توافق هسته‌ای صورت گرفته در زمینه برنامه هسته‌ای ایران همانند خطای رخ داده در مذاکره با کره شمالی است.

نتانیاهو در ملاقات با مقام ارشد کره جنوبی اظهار داشت: «ما درس‌های گرفته شده از مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی را بخاطر داریم. در آنجا نیز گفته شده بود که نظارت و بازرسی مانع از فرآیند غنی سازی خواهد شد. در آن موقع گفته شد که این جریان مانع از رفتار پرخاشگرایانه کره شمالی خواهد شد و این کشور را به مملکتی میانه رو در جامعه جهانی مبدل می‌کند. متاسفانه توافق لوزان سوئیس با ایران تکرار همان اشتباه بود.»

نتانیاهو در ادامه بشدت مخالف چارچوب توافق حاصل شده بین تهران و گروه ۱ + ۵ شد و گفت که با سهل‌گیری در چرخه بازرسی، ایران این امکان را خواهد یافت تا قابلیت‌های هسته‌ای خود را بدست آورد.

وی در خاتمه این دیدار کره جنوبی و اسرائیل را در مواجهه با «۲ کشور سرکش» نامید.

انتهای پیام/