اعلام زمان اعزام به خدمت محصلان

به گزارشافکارنیوز،سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این پرسش که «تاریخ اعزام به خدمت دانش‌آموزان پس از اتمام تحصیل چه زمانی است؟»، اظهار داشت: در قانون پیش بینی شده است دانش‌آموزانی که قبل از سن ۱۸ سالگی دیپلم دریافت کنند، ۶ ماه فرصت برای اعزام به خدمت سربازی دارند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که سن آنها از ۱۸ سال تمام گذشته باشد و سپس موفق به اخذ دیپلم شوند، یکسال فرصت دارند تا دفترچه اعزام به خدمت سربازی دریافت کنند.

سردار کریمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «دانش‌آموزانی که در مدارس شبانه‌روزی و یا از راه دور تحصیل می‌کنند تا چه زمانی می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند؟»، خاطرنشان کرد: در قانون آمده است که این افراد تا سن ۲۰ سالگی می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کرده و سپس دیپلم خود را دریافت کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مهلت این سازمان به دانش‌آموزان برای معافیت تحصیلی، گفت: اگر دانش‌آموزان در خرداد و یا شهریورماه موفق به اخذ دیپلم شوند، یکبار می‌توانند تا مهر ماه همان سالی که دیپلم گرفته‌اند در کنکور شرکت کنند و یکبار دیگر هم سال آینده آن تا مهر ماه می‌توانند در کنکور شرکت کرده و وضعیت خود را مشخص کنند.

وی افزود: این نکات و مقررات موضوعاتی است که مشمولان می‌توانند به سایت پلیس و سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنند و اطلاعات در این خصوص را مطالعه کنند.

سردار کریمی تصریح کرد: در مجموع آنچه در قانون برای اعزام به خدمت سربازی محصلان پیش بینی شده است، همان ۶ ماه فرصت برای افرادی که ۱۸ سال آنها تمام نشده و یکسال فرصت برای افرادی که سن آنها از ۱۸ سال تمام گذشته باشد، است.