به گزارش افکارنیوز، وی دیروز در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه شرایط منطقه خطرناک است گفت: وظیفه ما این است که به شعار سال یعنی همدلی و همزبانی توجه کرده و نگذاریم جامعه دچار تشتت شود. در هر جامعه‌ای تفکرات، خواسته‌ها و مذاهب و قومیت‌های مختلفی و همچنین نارضایتی‌هایی وجود دارد اما ما باید هوشیار باشیم و وحدت و همدلی را به عنوان یک نیاز واقعی حفظ کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید منطق در اختلاف‌نظرها حاکم شود افزود: اگر اختلافات مناسب بیان شود مشکلات حل می‌شود. در انتخابات نمی‌توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند. باید با آزادی، ادب، منطق و با پذیرش نظر اکثریت وحدت خود را حفظ کنیم. در این فضا اگر تحریم‌ها هم رفع نشد ما مسیر خود را ادامه می‌دهیم ولی اگر تحریم‌ها رفع شد خواهیم دید چه فضایی برای توسعه کشور فراهم می‌شود.

این سخنان در حالی مطرح شده که آقای هاشمی ۲ ماه پیش در همایش الگوی توسعه پایدار، با احترام و ادب خاصی از منتقدان مذاکرات یاد کرد و گفت: دلواپس‌ها با نتانیاهو همنوا شده‌اند… تریبون مجلس باز است و هرچه می‌خواهند می‌گویند و برخی هم این دروغ‌ها را باور می‌کنند و اینها مزاحمت است.

نسبت دادن منتقدان و نخبگان به اسرائیل در حالی است که سران رژیم صهیونیستی در فتنه و‌ آشوب‌ سال ۸۸ رسما و علنا از این فتنه که آقای هاشمی نیز جزو بازیگران - بخوانید بازی خوردگان - آن بود حمایت کردند و فتنه‌گران را پیاده‌نظام و سرمایه بزرگ اسرائیل خواندند.

هر چند آن ماجرا یک برنامه‌ریزی صهیونیستی آمریکایی و انگلیسی بود اما بازیگران فتنه اصرار داشتند در برابر رأی اکثریت - که آقای هاشمی به تناوب از آن دم می‌زند - بایستند و در آن انتخابات یا هر انتخابات دیگری که برنده نبودند، زیرمیز انتخابات و دموکراسی و انتخاب مردم بزنند.

به اعتبار همین عملکرد پرتناقض آقای هاشمی، حضور دیروز وی در دانشگاه امیرکبیر با اعتراض گسترده دانشجویان مواجه شد که از جمله از وی خواستند از مفاسد و خیانتهای مهدی هاشمی جانبداری نکند و در مقابل مؤاخذه قانونی در این زمینه قرار نگیرد.