طرح جدید برای جدایی تأمین اجتماعی از دولت

به گزارشافکارنیوز،محمدرضا پورابراهیمی با تاکید بر اینکه امروزه درمورد سازمان‌های بیمه‌ای شرایطی دیده می‌شود که با هیچ‌یک از اصول مذکور سازگاری ندارد، افزود: دنبال این هستیم تا سازمان‌های بیمه‌ای مستقل از دولت فعالیت کنند؛ این روشی است که در تمام دنیا به آن پرداخته شده و شکل اجرایی به‌خود گرفته است. منابع این سازمان از بخش خصوصی بوده و یک ریال هم دولت پرداخت نکرده است به‌گونه‌ای که ۲۳درصد حق کارفرما و ۷درصد حق کارگر است که منابع سازمان را تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه در دنیا زمانی که کارفرما و کارگر پول‌ خود را گذاشته و یک صندوق بیمه‌ اجتماعی تشکیل می‌دهند دولت‌ها حق مداخله در آن را ندارند، گفت: به‌دلیل ساختار اشتباه اقتصادی کشور، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از سوی دولت تعیین می‌شود. امروزه شاهد هستیم که پول‌ها از کارگر و کارفرماست اما دولت همه کاره این پول‌ها و صندوق شده است که این مغایر با اصل ۴۴ قانون است.

ما بهدنبال طرحی هستیم که براساس آن سازمان تأمین اجتماعی را از سیطره تصمیمات دولت جدا کرده و در قالب سندیکای کارگری و کارفرمایی این سازمان را اداره کنیم.