آماده مداخله زمینی در یمن هستیم

به گزارش افکارنیوز، «یونس محمود» مشاور وزیر دفاع سودان اعلام کرد که ارتش این کشور آماده است وارد جنگ زمینی در یمن شود.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از محمود گزارش داد که عملیات زمینی اکنون در یمن آغاز شده و ارتش سودان آماده است تا در این عملیات شرکت کند.

وی با بیان این مطلب ادعا کرد: «طی دو روز گذشته نیروهای ویژه‌ای در عدن واقع در جنوب یمن مستقر شدند تا یک پایگاه نظامی در آن منطقه ایجاد شود و هسته‌های امنیتی در این شهر گسترش یابد».

مشاور وزیر دفاع سودان همچنین مدعی شد که با مستقر شدن این نیروها، جنگنده‌های ائتلاف بهتر می توانند پایگاه‌های گروه انصار الله را شناسایی کنند.

وزارت دفاع سودان چندی پیش اعلام کرده که برای اعزام نیروی زمینی به یمن و مبارزه با انقلابیون این کشور آمادگی دارد.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان نیز چندی پیش طی سفرش به عربستان سعودی بر اهمیت مداخله نظامی در یمن تأکید کرده بود.

البشیر گفته بود که مداخله نظامی در یمن امری واجب بود که دیگر نباید در آن تأخیر می‌شد خصوصا اینکه امیدهایی وجود داشت که طرح «ابتکار خلیجی»(کشورهای خلیج فارس) را برخی‌ها که باید به آن توجه می‌کردند، توجه کنند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و حوثی‌های به نقشه‌های خود تا رسیدن به عدن ادامه دادند و این روند به جز مداخله نظامی، گزینه دیگری پیش روی سایر طرف‌ها باقی نگذاشت.

این در حالی است که عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت(۲۱ آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات طوفان قاطع را که بیش از ۲۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه ۶ فرودین (۲۶ مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.