مذاکرات ایران یکی از نقاط منفی برای حضور کری در انتخابات

به گزارش افکارنیوز، یک پایگاه آمریکایی به بررسی احتمال شرکت دوباره نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ و وزیر خارجه کنونی این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ پرداخت.

در حالی که هیلاری کلینتون همسر بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق و همچنین وزیر خارجه سابق آمریکا از سوی حزب دموکرات نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۱۶ اعلام کرده، یک پایگاه خبری به بررسی احتمال حضور جان کری در این کارزار انتخاباتی پرداخت.

در یادداشت منتشرشده در «بوستون هرالد» که از منتقدان باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا است، با عنوان «کری برای ریاست جمهوری: مزایا و معایب» درباره مزایای او آمده است: «او فردی است که ثابت کرده رای گیرنده است. او با ۶۰ هزار رای اختلاف در اوهایو توانست در سال ۲۰۰۴ برنده(انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری) شود».

در ادامه بررسی مزایای وزیر خارجه کنونی می‌خوانیم: «با تجربه خدمت کردن در ارتش و به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا، او با رهبران خارجی از خاورمیانه گرفته تا آسیا، روبرو شده؛ تجربه‌ای که بسیاری از رای‌دهندگان پس از فجایع اوباما در سیاست خارجی شاید به دنبال آن باشند».

«جو باتنفلد» نویسنده این مطلب افزود: «هیچ موضوع تعجب‌برانگیز یا رسوایی نامزدی او را تهدید نمی‌کند. کری از پس فرایند انتخاباتی سال ۲۰۰۴ بر آمد و رای‌دهندگان می‌دانند آنها در حال رای دادن به چه کسی هستند».

نویسنده آمریکایی با تاکید بر نیاز جان کری به منابع مالی برای شرکت در انتخابات هم نوشت: «به لطف وجود ترزا هینز همسر ثروتمند او، کری از نظر پولی مشکلی ندارد».

در ادامه این مطلب به معایب جان کری برای سرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمده است: «او یک چهره جدید نیست مگر آنکه شما روی عمل تزریق بوتاکس حساب کنید. او به جورج بوش باخت؛ گناهی که بسیاری از دموکرات‌ها او را به خاطر آن نخواهند بخشید».

نویسنده این مطلب که به نظر از مخالفان توافق هسته‌ای ایران است، همچنین نوشت: «او شخصا تلاش برای توافق هسته‌ای با ایران را رهبری کرده است، اقدام خطرناکی که می‌تواند در سال ۲۰۱۶ روی سر او خراب شود».

در ادامه این نوشته هم با اشاره به تجربه ناکام کری در اولین حضورش در انتخابات ریاست جمهوری میخوانیم: رایدهندگان میدانند که چه به دست میآورند و تصمیم سال ۲۰۰۴ نشان داد که آنها واقعا برای آن (پیروزی و مواضع کری) اهمیتی قائل نشدند.