قلعه‌نویی: فقط من و دایی واقعیت ها را گفتیم

به گزارش افکارنیوز، قلعه نویی که از شرایط موجود گلایه دارد به دنبال پیروزی در دو بازی باقیمانده است تا بعد …


به خاطر طرفدارانمان بازی می کنیم
به نظر من امسال به غیر از بازی با پدیده دربقیه بازی ها باختیم یا مساوی کردیم و حقمان نبود. وقتی تیمی بازی ای را می برد، خیلی از ضعف ها پوشش داده می شود به نظر من بازی با صبا یکی از بازی های خوب ما است و ما می توانستیم با گل های بیشتری ببریم. ما یک موقعیت هم در دقیقه ۹۰ داشتیم که گل نشد. ما اصلا به سهمیه کار نداریم، ما دو تا بازی داریم باید با همه وجودمان به خاطر خودمان و طرفدارانمان بازی کنیم، تکلیفمان را انجام دهیم و نتیجه بگیریم.

بازیکنان ما امسال آماده نبودند
ما گل های زیادی خورده ایم ولی این نیست که بخواهیم به یک خط بسنده کنیم و بگوییم آن خط مقصر است. فوتبال روز دنیا علاوه بر شاخ و برگ هایش ساختار حمله و ساختار دفاع دارد اما ما امسال گل هایی خوردیم که خیلی از آنها اشتباه فردی بود. من هم قبول دارم، آن هم علت داشت من بارها و بارها گفته ام غیر از بازیکنان ما از نظر ذهنی آماده برای این تیم نبودند. دست خودشان هم نبود می خواستند به تیم کمک کنند ولی هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی آنها را به هم ریخته بودند و هنوز برای من جای تعجب است.

مورد عجیب شهباززاده
ما بازیکنانی را می دهیم به اسم سجاد شهباززاده وقتی برمی گردد هفته ها طول می کشد تا مثل سابقش شود. بعد از ۳۴ سال برای مبهم است که چرا یک بازیکن با آن شرایط ایده آل می رود و این طوری برمی گردد انگار بدنش ریخته و برگشته. وقتی سجاد بعد از ۱۰ روز برگشت نشناختم.

فقط من و دایی واقعیت را گفتیم
در مجموع می گویم ما امسال خیل مشکلات داشتیم. مشکلات را هم نمی خواهم باز کنم، من مسوولیتم را خودم قبول می کنم ولی یک روزی من گفتم این توپ ها ایراد دارد همه علیه من حمله کردند کسی هم آن موقع شهامت نداشت، فکر می کنم فقط آقای دایی بود که واقعیت را گفت. من نه منافع داشتم نه چیزی ولی می خواهم بگویم یک روزی می شود که حرف های من هم به مردم ثابت بشود که چه اتفاقاتی می افتد، که به امیر قلعه نویی ضربه زدند و این دو سال ما از بیرون خوردیم ولی متاسفانه تا حدودی هم خودمان مقصر بودیم. ولی ضرباتی که ما خوردیم از این ها خوردیم و یک روزی هم به مردم ثابت می شود که چه برنامه ریزی هایی بود که چرا آنقدر بازیکن ناآماده ما دعوت می شد. کسی که حقش نبود دعوت می شد و آن بازیکنی ک حقش نبود دعوت می شد مثل من یادم محسن فروزان در شرایطی که ۵،۶ بازی گل نخورد دعوت نشد. این ها بالاخره یک روزی به مردم ثابت می شود.

مسی همیشه خوب است
برای من جای تعجب است، من می گویم که ما اگر قرار است یک بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم باید یک معیار و شاخص هایی داشته باشد وقتی آن بازیکن در شرایط ایده آل نیست، برای آنکه به آن بازیکن کمک کنیم باید یک اردو دعوتش نکنیم تا یک تلنگری برای او باشد ولی وقتی که بازیکن ببینند تحت هر شرایطی در تیم ملی هست طبیعتا آن انگیزه ای که برگردد و بخواهد به تیم ملی اش کمک کند و به باشگاهش کمک کند را ندارد. زیرا پیش خودش می گوید من تحت هر شرایطی هستم. این همه بازیکن در دنیا وجود دارد، مسی را نگاه کنید همیشه خوب است و به همین خاطر است که همیشه دعوت می شود.

از مربی ها نظر می گرفتم
من خودم زمانی که در تیم ملی بودم یک موقع نیاز می دیدم که فلان بازیکن در این اردو دعوت نشود به او هم می گفتم که تا شرایط آرمانی اش برنگردد، دعوت نمی شوی. یک روز آقای کربکندی به من زنگ و گفت ما یک بازی حساس داریم می توانید شاهد بگیرید من به آن بازیکن زنگ زدم؛ گفتم اگر این بازیکن در آن بازی در آن شرایطی که مدنظر مربی است، هست نباشد شاید من در تیم ملی خطش بزنم. حتی وایستادم و با تیم ملی سفر نرفتم و آن بازی را دیدم و وقتی دیدم آن بازیکن آماده است با خودم به تورنمنت امارات بردمش. آن بازیکن کسی نبود جز مهدی رجب زاده. به او گفتم شما موقعی می توانید انتخاب شوید که نظر مربی ات شرط باشد و بعضی از اردوها من به مربی ها زنگ می زدم و می گفتم فلان بازیکن مدنظر ماست. نظر شما چیست؟ ما اگر دعوتش کنیم چه پیش می آید؟ به یک مربی که اسم او را نمی آورم گفت اگر این بازیکن را دعوت نکنی به نفع ما است. یعنی می خواهم بگویم ملاک ما حضور خوب و مثبت بازیکن در باشگاه و تعامل با مربیان بود.

بیک زاده تلفن مرا جواب نمی دهد
من باز هم تکرار می کنم تمام مسوولیت با من است ولی شما ببین این تنها شغلی است که آبروی شما در گرو پای کس دیگری است، انشاالله بعد از این دو بازی آمار بازیکنان مان را به مردم می دهیم که مثلا محمدرضا خرسندنیا ۵ دقیقه بازی کرد یا فلان بازیکنان ملی ما چقدر بازی کردند، کیفیتشان چه بود وقتی یکی بازیکن ملی می شود توقع از او بیشتر است. ما آمار بازیکنان را می دهیم تا همه ببیند بازیکنان ما قبل از اردوی تیم ملی و بعد از آمدن چگونه بودند. یک مقدار هم بحثدغدغه های مالی وجود دارد، برای مثال آقای بیک زاده دو روز است سر تمرین نمی آید و زنگ هم که به او می زنیم جواب نمی دهد. از این مسائل در این ۷ ماه گذشته زیاد داشتیم. مثلا قبل از بازی با صبا آقای کرار به خاطر پولش قهر کرد و نیامد. حالا ما مدیریت کردیم، آقای رجبی صحبت کرده، آقایان نظری و بوستانی به او زنگ زدند.

۷ ماه همه چیز را ریختم توی خودم
در ۷ ماه گذشته بحثخصوصی سازی و واگذاری باعثشد اسپانسر ما آن پول را به ما تزریق نکند. ۷ ما امیر قلعه نویی همه چیز را ریخت تو خودش، از رفیقش پول گرفت و خواست کار تیم راه بیافتد. اگر به موقع پول تزریق می شد شاید درصدی هم تغییر می کرد. بازیکن پیش خودش می گوید من الان دارم می دوم به من پول نمی دهند. من ۶۰درصد از پولم را طلب دارم حالا اگر من بروم و خدایی نکرده مصدوم هم بشوم سال بعدم را از دست می دهم. وقتی پول به موقع تزریق شود، بازیکن پاداشش را بگیرد، قسطش را بگیرد طبیعتا با یک روح و روان آماده حاضر می شود من از هاشم بیک زاده دلخور هستم ولی بالاخره او هم براساس قراردادی بسته زندگی اش را برنامه ریزی کرده. به آن طرف هم باید حق بدهیم. اینکه نیامده من از او دلخورم ولی بالاخره اوهم زن و بچه دارد و در زندگی اش حساب و کتاب هایی دارد. او الان یک خانه خریده و من در جریانم. هر روز طلبکار به بیک زاده زنگ می زند و می خواهد خانه را از او پس بگیرد. خب این بازیکن با چه روح وروانی بیاید برای تیمش بازی کند.

مسئولیت با من است
ما امسال خیلی مشکلات داشتیم. اگر بخواهم بگویم که به اندازه یک کتاب می شود ولی من این مشکلات را در خودم می ریزم. مسوولیت را هم من خودم قبول کردم ولی در خیلی از مسائل دیگر به ما ضربه زدند یعنی دلشان هم با ما نبوده ولی ما همه این ها را در خودم ریختیم تا دیگران نگویند قلعه نویی می خواهد بهانه بیاورد.

کاوه رضایی را می خواستیم پول نبود
ما می خواستیم برای نیم فصل محسن مسلمان، کاوه رضایی و یک هافبک خارجی را بگیریم. ما هم کارمان را بلد هستیم ما وقتی در نیم فصل دیدیم شرایط کرار به چه نوع است آمدیم توضیح فنی دادیم. گفتیم برویم محسن مسلمان را بگیریم هم بار کرار در زمین کمتر شود و هم کیفیتش برود بالا؛ یعنی هم با نبودن او ما یک هافبک بده بگیر داشتیم. خب وقتی مدیرعامل علنا اعلام می کند ما پول نداریم. مگر ما کاوه رضایی را نمی خواستیم. ما در نیم فصل گفتیم یک هافبک می خواهیم به این دلیل یک فوروارد سرعتی هم می خواهیم. باشگاه گفت پول ندارد و دلیلش هم بحثخصوصی سازی بوده.

با تمام وجود بازی می کنیم
ما به هیچ موضوعی دل نبسته ایم. ما دوتا بازی داریم و باید در این دو بازی تمام وجودمان بازی کنیم. من وظیفه مان را انجام می دهیم. البته امسال بد آوردیم خیلی از بازی ها اصلا حق مان نبود مساوی کنیم اما باختیم ولی ما باید این دو بازی را با تمام وجودمان بازی کنیم به خاطر خودمان.

به دربی فکر نمی کنیم
ما الان به دربی فکر نمی کنیم وفقط روی تراکتور تمرکز کرده ایم. برای بازی دربی زمان زیادی داریم. اول باید به تراکتور فکر کنیم و بعد به دربی.

آنالیزور نباید صحبت کند
من در تعجب نیما رسولی چرا چنین کاری کرده، هر اتفاقی که درون خانواده می افتد، وقتی من به عنوان مسوول فنی می گویم همه مسوولیت ها با من است لزومی ندارد کس دیگری برود مصاحبه کند. حتی هر اتفاقی هم افتاده باشد. بعد هم من ندیدم هیچ جای دنیا آنالیزور مصاحبه کند. آنالیزور باید کارش را کند و او کار بسیار بچگانه ای انجام داده و فعلا از رسولی خواهش کرده ایم نیاید.