مهمانی کهکشانی در خانه بانوی پیر

به گزارش افکارنیوز، یوونتوس و رئال مادرید، دو تیم مطرح فوتبال اروپا، ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه فرداشب قرار است دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در تورین برگزار کنند.

یوونتوس

برای باشگاهی به بزرگی یووه، باعثتعجب است که نتواند از سال ۲۰۰۳ به بعد که در ضربات پنالتی در فینال مغلوب میلان شد، به نیمه نهایی راه پیدا کند. اتفاقات در آن سال حریف یووه در نیمه نهایی رئال مادرید بود و راه راه پوشان تورین توانستند در مجموع با برتری ۴ بر ۲ حریف اسپانیایی را حذف کنند. مطمئنا آلگری امیدوار است که بتواند نتیجه آن سال را دوباره تکرار کند. آلگری موفق شده تیمش را به قهرمان لیگ ایتالیا برساند و حالا با عنوان قهرمان لیگ ایتالیا راهی این بازی ها می شود. این چهارمین قهرمانی پیاپی یووه در سری A بود. حالا یووه می تواند با انگیزه بالا به خاطر قهرمانی در لیگ راهی بازی های اروپایی شود. در لیگ ایتالیا یووه ۱۹ گل خورده و ۳۴ گل زده است. در لیگ قهرمانان اما دروازه بوفون تنها ۵ بار باز شده و او در ۶ بازی دروازه اش را بسته نگه داشته است. از طرفی از زمان بازسازی ورزشگاه تورین، یوونتوسی ها بهره های زیادی از امتیاز میزبانی برده اند. آن ها در ۱۲ بازی آخرشان در رقابت های اروپایی شکست نخورده اند و تنها یک بار از ۱۷ بار شکست خورده اند. آن ها به لطف پیروزی در مجموع یک بر صفر مقابل موناکو به نیمه نهایی رسیده اند. تک گل آن دو دیدار را آرتورو ویدال از روی نقطه پنالتی زد. یووه در ۶ بازی آخر در رقابت های مختلف ۴ برد، یک باخت و یک مساوی به دست آورده است.

رئال مادرید

تقریبا به محض این که رئال مادرید جشن دهمین قهرمانی در اروپا را به پایان رساند، ۱۲ ماه گذشته، تمام توجهات جلب این شد که آیا این تیم می تواند اولین تیمی باشد که دو بار پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان می شود یا نه. البته آنچلوتی، سرمربی سابق یووه، خوب می داند که تنها در صورت قهرمانی مجدد در این بازی ها است که جایگاهش روی نیمکت رئال امن خواهد بود. البته قهرمانی در لالیگا هم شاید راهی برای نجات او باشد، اما آن ها در حال حاضر در رتبه دوم جدول رده بندی هستند و باید در انتظار لغزش بارسا باشند. آن ها با رکوردی جالب راهی تورین می شوند. در ۱۱ بازی آخر در لیگ قهرمانان رئال ۸ برد و تنها یک باخت کسب کرده است. البته این را هم باید گفت که ایتالیا خیلی برای تیم اسپانیایی خوش یمن نبوده است. آن ها در ۷ دیدار آخرشان در ایتالیا برنده نشده اند و آخرین برد آن ها در سرزمین چکمه ای مربوط به فصل ۰۵-۲۰۰۴ در مرحله گروهی و بازی مقابل رم بوده است. یک نکته مثبت دیگر این که آنچلوتی در بازی های بیرون از خانه رکورد خوبی دارد. از بازی اول مقابل لودوگورتس به بعد، رئال در هیچ کدام از بازی های بیرون از خانه این فصل در لیگ قهرمانان که حدود ۴۴۴ دقیقه است، گل نخورده است. همچنین سفیدپوشان اخیرا در بازی لیگ سویا را ۳ بر ۲ شکست داده اند و رونالدو هم در آن بازی هت تریک کرده است. این می تواند انگیزه و اعتماد به نفس رئالی ها را برای بازی فردا بالاتر هم ببرد. آن ها با حذف کردن اتلتیکو مادرید توانستند راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شوند. رئال در ۶ دیدار آخر در تمام رقابت هایش ۵ برد و یک مساوی به دست آورده است.

اخبار دو تیم

کریم بنزما که ۶ گل در رقابت های لیگ قهرمانان برای تیمش زده مصدوم است و به بازی با یووه نمی رسد. او دچار آسیب دیدگی زانو شده است. به نظر خاویر ارناندس به جای او در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت. مخصوصا که گرت بیل هم مصدوم است و به بازی با یووه نمی رسد. راموس به احتمال زیاد کارش را در میانه زمین ادامه می دهد و جای خالی لوکا مودریچ را پر می کند.

تیم میزبان اما در میانه میدان مشکلاتی دارد که اصلی ترین آن ها غیبت پوگبا، ستاره جوان فرانسوی اش است. پاتریس اورا و کارلوس توس که در سال ۲۰۰۸ که یونایتد قهرمان اروپا شد هم تیمی رونالدو بودند، در ترکیب یووه حضور خواهند داشت. مارتین کاسرس هم یکی دیگر از غایبان تیم میزبان است.

ترکیب احتمالی دو تیم

یوونتوس: بوفون، لیختشتینر، بارزاگلی، بونوچی، کیلینی، اورا، پیرلو، ویدال، مارکیزیو، توس و یورنته.

رئال مادرید: کاسیاس، کارواخال، واران، په په، مارسلو، راموس، کروس، خامس رودریگس، بیل، رونالدو و چیچاریتو.

رو در رو

این دو تیم ۱۶ بار به مصاف هم رفته اند و نتایج نزدیکی به دست آورده اند. یک تساوی، ۸ برد برای مادرید و ۷ برد برای یووه در این بازی ها کسب شده است. در دوره گذشته در مرحله گروهی هم دو تیم به مصاف هم رفتند و رئال از آن دو بازی ۴ امتیاز کسب کرد. مشهورترین دیدار این دو تیم مربوط به سال ۱۹۹۸ است. زمانی که این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان در آمستردام به مصاف هم رفتند. بازی پایاپای بود و در نهایت رئال به لطف گل دقیقه ۶۶ میاتوویچ برنده شد. البته اوضاع برای یووه هم خیلی بد نیست. آن ها در سال ۲۰۰۸ با دو گل از دل پیرو توانستند رئال را در برنابئو شکست دهند.