دارایی۲هزار میلیاردی استقلال در ترکیه را غصب کردند!

به گزارش افکارنیوز، امروز استقلال بازیچه جوک‌هایی است که نشأت گرفته از «بازی فروش» این باشگاه و پرسپولیس است. برای درهم شکستن این باشگاه، همین مزایده بس بود و آخرین دست و پاها برای به‌ دست ‌آوردن ابهت از دست رفته‌‌اش اما نگاهی به اموال استقلال یا همان تاج در پیش از انقلاب نشان می‌دهد این باشگاه صاحب بزرگترین دارایی قرن فوتبال ایران است‌؛ دارایی‌‌ای به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان، عددی که یک هزار میلیارد از ۳هزار میلیارد معروف، کمتر است!

استقلال پیش از انقلاب، از دوره ریاست خسروانی مالک اولش کمپی دو برابر کمپ مرحوم ناصر حجازی در ترکیه و شهر استانبول داشت. بعد از انقلاب، این دارایی بزرگ بلاتکلیف باقی ماند تا اینکه یک ایرانی با پیگیری زیاد در ترکیه، این کمپ را به نفع خود مصادره کرد! حالا پس از سال‌ها در روزهای خصوصی‌سازی استقلال، نام این کمپ دوباره زنده شده و مدیران فعلی و سابق استقلال درباره‌‌اش حرف می‌زنند. بهرام افشارزاده در این باره می‌گوید: «من این کمپ را از نزدیک ندیده‌ام ولی بسیار ارزشمند است. اینقدر پیگیری نکردیم که این کمپ بزرگ را چنگ‌مان درآوردند…»

علی فتح‌ا…‌زاده مدیرعامل سابق استقلال هم از وجود این کمپ پرده برمی‌دارد و می‌گوید: «حداقل قیمتی که روی این کمپ می‌توان گذاشت هزار میلیارد تومان است. یعنی چند برابر قیمت فعلی استقلال.» او که در آخرین سفر خود به ترکیه حتی به این کمپ رفته و از آن بازدید کرده است، توضیح می‌دهد: «کمپ بسیار مجهزی است که روی دیوارها و سرستون‌های آن آرم باشگاه تاج وجود دارد. اینقدر پیگیری نکردند که این کمپ را از استقلال گرفتند.»

فتح‌ا…‌زاده اضافه می‌کند: «حدود دو سال پیش با آقای حسین‌پور سفیر وقت ایران در ترکیه به آنجا رفتیم. تنها راه این است که وزارت خارجه پیگیری‌های لازم را انجام دهد. اگر از نظر حقوقی بتوانیم ثابت کنیم، کمپ مال استقلال می‌شود. مدارک آن هم موجود است. مالک اول آن زنده است.»

همانطور كه فتحا...زاده ميگويد، كليد حل اين مشكل در دست وزارت خارجه و وزيري مثل ظريف است. اگر ايران بتواند در چنين پروندهاي پيروز شود، براي هميشه بينياز از منابع دولتي خواهد بود اما به سرانجام رساندن چنين پروندهاي، كار سادهاي نيست. وزارت خارجه در چند ماه اخير با همكاري معاونت حقوقي رياست جمهوري تلاشهاي تازهاي را در ابعاد بينالمللي آغاز كرده كه يكي از نتايج آن پيروزي در دادگاهي در آمريكا بود كه منجر به بازگرداندن بخشي از آثار باستاني به ايران بود. بيشك تنظيم يك لايحه دفاعي خوب با توجه به مداركي که موجود است ميتواند فوتبال ايران را به بزرگترين دارايي قرنش برساند