به زمان پاسخگویی قالیباف انتقاد داریم

به گزارشافکارنیوز،مهدی چمران در حاشیه یکصدوپنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: دو فوریت طرح ساماندهی ذی‌حساب‌های شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه مطرح شد که نام آن به کمیته‌ ساماندهی ذی‌حسابان و نظارت به کمیسیون حسابرسی تغییر کرد و یک فوریت آن نیز به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های نظارت و حقوقی و برنامه‌ریزی و بودجه شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد این طرح را بررسی کند و طی مدت ۳ ماه طرح اصلی آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد تا بحثذی‌حساب در شورا تشکیل و چالش‌های آن برداشته شود.

چمران ادامه داد: در ادامه طرح الزام شهرداری تهران به اجرای برنامه پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری و سازگاری و تغییرات آب و هوای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد شهرداری مطالعات آن را انجام دهد که البته در سال ۸۸ نیز این طرح در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیدکه مقرر شد به اجرای آن تأکید کنیم و بعد از مدت ۴ ماه نتیجه نهایی را در این خصوص شهرداری اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: طرح سومی که امروز در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد مدیریت جمعیت شهر تهران بود که براساس آن جمعیت شهری ساماندهی شود.

وی گفت: ‌در حال حاضر ما افزایش جمعیت نداشتیم بلکه با افزایش مهاجرت مواجه هستیم که در نهایت کلیات این طرح نیز به تصویب رسید و جزئیات آن نیز در جلسات آینده مطرح می‌شود.

در ادامه وی به تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر پاسخگو نبودن شهردار اظهار داشت: در مورد پاسخگویی و زمان پاسخگویی شهردار انتقاد دارد و این موضوع نیز مطرح شده است.

وی گفت: پاسخگویی شهرداری به طور طبیعی کند است و باید به افزایش سرعت پاسخگویی در شهرداری بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه بعضی از قبرها در بهشت‌ زهرا ۳۰ میلیون تومان است، گفت: قبر ۳۰ میلیون تومانی نداریم بلکه تعداد قبرهای محدودی در فاز قدیمی بهشت زهرا است که حدود ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد ولی در فاز ۲ بهشت زهرا قبرها مجانی و حدود ۷۰۰ هزار تومان برای رزرو قبرهای دو طبقه یا سه طبقه که جلوتر خریداری می‌شود، می‌گیرند.

وی گفت: قطعات قدیمی به دلیل سرسبز بودن گرانتر به فروش میرسد.