استقلال خریدار ندارد؛ اجاره اش می کنیم

به گزارش افکارنیوز، شاهرخ سبک دست در مورد اینکه بازیکنان استقلال بابت پرداخت نشدن مطالباتشان نگران هستند چون دو هفته دیگر تا پایان فصل باقی مانده است اظهار داشت: قطعا بازیکنان قرارداد بسته اند و مبالغ آنها پرداخت می شود. ما در این مدت تلاش کرده ایم که پول به باشگاه تزریق شود. من بارها گفته ام که بحثخصوصی سازی و مشخص نشدن این وضعیت برای باشگاه خوب نیست. وقتی هنوز تکلیف این واگذاری مشخص نیست نمی توانیم کار اقتصادی انجام دهیم و نمی توانیم در مورد مسائل اقتصادی تصمیمی بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اسپانسر استقلال که با این باشگاه قرارداد امضا کرده بابت بحثواگذاری باشگاه از پرداخت پول امتناع می کند گفت: بحثامتناع کردن نیست. قرار بر این بوده که این بحثخصوصی سازی زودتر انجام شود اما دوباره قرار است تازه ۲۹ اردیبهشت تکلیف روشن شود. اسم این سریع بودن نیست. من قرار گذاشته بودم که ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه استقلال بدهم و تا امروز بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان هزینه این باشگاه کرده ام. ۵۰ درصد پرداختی های من به بدهی سنوات گذشته صرف شده است که اگر این بحثبدهی های گذشته نبود چه بسا اکنون بازیکنان استقلال بیش از ۷۰ درصد قرارداد خود را گرفته بودند اما اکنون شاید بازیکنان میانگین ۴۰ الی ۵۰ درصد قرارداد خود را گرفته باشند.

سبک دست در مورد اینکه منظورش از بدهی های گذشته چیست و مربوط به چه سالی بوده است گفت: سال خاصی مدنظر نیست. مثلا یکباره بازیکن خارجی از استقلال شکایت کرده و باشگاه مجبور بوده که این پول را پرداخت کند. سال بدهی مهم نیست مهم این است که برخی از هزینه های باشگاه صرف این بدهی ها شده است. هر گاه بدهی های گذشته این باشگاه سوار باشگاه شود به مشکل می خوریم.

عضو هیات مدیره استقلال در مورد اینکه به این هیات مدیره انتقاد وارد شده که چرا بابت پرداخت پول به بازیکنان فکری نمی کنند اظهار داشت: باید دید این انتقادها از کجا نشات گرفته است. بازیکنان بالاخره بابت قرارداد محکمی که دارند پول های خود را می گیرند و نباید نگران باشند. شاید پرداخت پول به بازیکنان دیر و زود شود اما این پول به آنها داده می شود. آنها نباید در آستانه یک بازی مهم نگران باشند و زدن این حرف ها قشنگ نیست.

سبک دست ادامه داد: قرار بوده سازمان لیگ از محل درآمدهای استقلال مثلا ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه بدهد اما این درآمدها که شامل تبلیغات دور زمین و حق پخش تلویزیونی بوده به دست نیامده و این وسط مهدی تاج هم تقصیری ندارد چون او تلاشش را کرده است. وقتی برخی فضاها برای درآمدزایی ما به وجود نیامده به مشکل خورده ایم. با این حال من در حال تلاش هستم که تا قبل از بازی با تراکتورسازی به بازیکنان پول بدهیم. ما به دلیل همین مشکلاتی که گفتم نتوانستیم درآمدزایی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که حاضر است در مزایده چهارم استقلال شرکت کند و یا این باشگاه را اجاره کند گفت: من اعتقاد دارم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید دولتی بمانند و از سوی دولت حمایت شوند. این باشگاه باید سه الی ۵ سال اجاره داده شود اما دست حمایتی دولت را هم روی خود احساس کند. الان به دلیل تصویب مجلس دو سه سالی است که کمکی از سوی دولت به این دو باشگاه نشده است. تا زمانی که بستر خصوصی سازی برای دو باشگاه فراهم نشود این دو نمی توانند خصوصی شوند. من هم برای اجاره باشگاه پیشنهادم را می دهم و قطعا باید به بهترین پیشنهاد باشگاه اجاره داده شود.