رونمایی از فرش‌های حرم امیرالمومنین

به گزارش افکارنیوز، هادی انصاری در حاشیه مراسم رونمایی از فرش‌های نفیس بافته‌شده توسط بانوان هنرمند کاشانی برای حرم‌های مطهر امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و خیمه‌گاه گفت: بافت فرش‌ها برای حرم مطهر امام حسین(ع) به تعداد ۷۲ تخته و برای حرم حضرت عباس بن علی(ع) به تعداد ۷۱ تخته بدون تصور، برنامه ریزی قبلی و از پیش تعیین شده شگفتی‌آوری در رمز عدد ۷۲ بود.

انصاری با اشاره به بافت ۷۲ تخته فرش حرم امام حسین(ع) به تعداد هفتاد و دو یار با وفای سید و سالار شهیدان، رمز این شگفتی و قداست را عدد ۷۲ دانست و گفت: بافت ۷۱ تخته فرش که یکی کمتر از عدد ۷۲ است برای حرم حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز رمز ادب و معرفت و احترام حضرت عباس بن علی(ع) به مولا و مقتدایش سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گفته وی، تلاش عاشقانه و ارادتمندانه هزار و ۴۰۰ بانوی بافنده کاشانی به ساحت مقدس اباعبدالحسین(ع) و قمر منیر بنی هاشم در بافت فرش حرم‌های مطهار این ذوات مقدسه افتخاری برای تمام هموطنان ایرانی در سراسر کشور است.

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات، تجلی و تبلور هنر ایرانی و بافت بهترین فرش دستباف را با اجرای پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان عنوان کرد و گفت: نام کاشان با این برند برجسته فرهنگی معنوی برای تمام طول تاریخ ثبت شد و گره خورد.

انصاری، توفیق زنان هنرمند کاشانی در بافت فرش برای زیباترین و مقدس‌ترین بقاع روی زمین در کربلای معلی، نجف اشرف و سامرا را غیرقابل توصیف دانست و افزود: گستردن این فرش‌ها در اعتاب مقدسه پیام آور ولایتمداری، دینداری و علاقمندی بانوان کاشانی به عنوان بخشی از این سرزمین نیست بلکه پیام ملت مسلمان عاشق به ساحت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در سراسر دنیا است.

وی اظهارداشت: تمام دست اندرکاران اجرایی این پروژه ملی مذهبی خشنود و سربلند از این هستند که ارزنده‌ترین هنر دستشان در قالب هدیه‌ای کوچک به پیشگاه ائمه اطهار(سلام الله علیهم اجمعین) در عتبات عالیات تقدیم و متبرک به حرم‌های مطهر و منور این ذوات مقدس می‌شود.
به گفته وی، اجرای پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان افتخاری بس بزرگ برای تمام ایرانیان و باقیات الصالحاتی برای بافندگان فرش‌هاست که با نشستن زائران حسینی و راز و نیاز و عبادت آن‌ها بر روی این فرش‌ها در عتبات عالیات مایه مباهات نسل‌های آینده آن‌ها در ثبت این توفیق می‌شود.

انصاری، از رونمایی فرش‌های حرم مولی الموحدین امام علی‌(ع) در روز ۱۳ رجب سال آینده خبر داد.
وی در پایان اظهار داشت: پروژه بافت فرشهای عتبات عالیات در کاشان با ویژگی ۳۶۰ هزار گره هر یک متر در یک متر مربع آن با استفاده از بهترین نخ، الیاف و رنگ گیاهی برای حرم امامین همامین عسگریین در سامرا و کاظمین نیز در حال اجراست.