هشدار مرکل درباره آسیب‌های جدی اعتصاب سراسری رانندگان قطار آلمان

به گزارش افکارنیوز، نشریه " دی سایت " اعلام کرد: فشار سیاسی روی اتحادیه لکوموتیورانان آلمان موسوم به(جی دی ال) که اعتصاب یک هفته ای را اعلام کرده اند افزایش می یابد.

ظاهرا اتحادیه لکوموتیورانان آلمان به دلیل اختلاف بر سر دستمزد با شرکت سراسری راه آهن آلمان(دویچه بان) طولانی ترین اعتصاب خود به مدت یک هفته را اعلام کرده است.

" آنگلا مرکل " صدر اعظم آلمان خواستار یک داوری بی طرف در اختلافات دستمزد بین اتحادیه لکوموتیورانان با شرکت راه آهن سراسری آلمان شده است.

وی در عین حال گفت: حق اعتصاب یک حق قانونی در آلمان است؛ با این حال آسیب ها برای بسیاری از شهروندان و شرکت ها به دلیل این اعتصاب وحشتناک است. از این رو مسئولین باید همه اقدامات لازم را انجام دهند تا به توافق سریع در این اختلافات دست پیدا کنند. ما همگی مشتاق یک راه حل برای این مسئله هستیم. در اینجا راه حل داوری یک راهکار ممکن و پایدار برای این مسئله است، بدون اینکه من مستقیما در این مسئله دخالت کنم.

اتاق بازرگانی و صنایع آلمان(DIHK) درباره هزینه های حدود نیم میلیارد یورویی این اعتصاب ها هشدار داده است. رئیس اتحادیه لکوموتیو رانان آلمان تا به حال یک راهکار داوری برای اختلافات دستمزد با دویچه بان را رد کرده است.

ظاهرا در این اعتصاب ها برنامه حرکت حدود دو سوم قطارها لغو می شود.

" زیگمار گبریل "، وزیر اقتصاد آلمان نیز از یک راه حل داوری برای اختلافات دستمزد در شرکت راه آهن سراسری آلمان سخن گفته و شدیدا به اتحادیه لکوموتیو رانان برای اعتصاب یک هفته ای که مد نظر قرار داده اند انتقاد وارد کرد.

به گزارش هفته نامه اشپیگل این اعتصاب ها از روز دوشنبه ساعت ۱۵ در بخش های ریلی مربوط به انتقال کالا آغاز شده و در ساعت ۲ روز سه شنبه نیز این اعتصاب ها به بخش حمل و نقل مسافری گسترش می یابد.

معاون رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان نیز در این باره اظهار داشت که اتحادیه لکوموتیو رانان به خطری برای اقتصاد آلمان تبدیل می شود. این بازی های قدرتی یک اتحادیه کارگری منحصر به فرد غیر قابل تحمل است.