پالایشگاههای لهستان مشتری جدید نفت خام ایران

به گزارش افکارنیوز، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت(MOP) اعلام کرد: امیرحسین زمانی نیا، پس از دیدار با معاون وزیر خارجه لهستان صبح امروز(سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) مهمترین محور این مذاکرات را بررسی همکاری در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و بکارگیری نیروهای متخصص در صنعت نفت عنوان کرد و گفت: همچنین در این دیدار درباره امکان صادرات نفت خام ایران به پالایشگاههای لهستان صحبتهایی انجام شد.

وی با اشاره به توانمندی لهستان در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: در زمینه همکاریهای دو کشور در صنعت پتروشیمی نیز گفتگوهایی انجام شد و تلاش ما این است که همکاریهای بین المللی با کشورهای مختلف سبب تقویت بخش خصوصی ایران شود.

زمانی نیا درباره صادرات گاز به این کشور و دیگر کشورهای اروپایی، گفت: اروپا به دنبال متنوع سازی منابع انرژی خود است تا تنها وابسته به یک کشور نباشد.

وی افزود: صادرات گاز به اروپا جزء برنامه های میان مدت و بلند مدت ایران نیز است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل با تاکید بر مصرف بهینه انرژی در کشور، تصریح کرد: با مصرف بهینه انرژی و بخصوص گاز می توانیم سهم بسزایی در صادرات گاز ایفا کنیم.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، صبح امروز(سه شنبه، ۱۵ اردیبهشت) با خانم کاتزپزچک، معاون وزیر خارجه لهستان، باربارازاک، معاون وزیر اقتصاد، گوشتو، سفیر لهستان و هیئت همراه دیدار کرد.

معاون وزیر امور خارجه لهستان روز گذشته گفت: تجار و صاحبان سرمایه لهستان، ایران را برای سرمایه گذاری مستعد و باثبات ارزیابی می کنند.

هیئت ۸۰ نفره لهستان روز گذشته (دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) برای رایزنی با مقامهای اقتصادی ایران وارد تهران شدند.