بروجردی فاش کرد / درخواست آمریکایی ها از ایران

به گزارش افکارنیوز، علاءالدین بروجردی در یادواره شهدای منطقه دهقان ویلای شهرستان کرج که شامگاه دوشنبه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این منطقه برگزار شد، اظهار داشت: معادلات بین‌المللی به گونه‌ای پیش می‌رود که بیش از گذشته اهمیت و تأثیرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب ملت ایران مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اصول و اولویت‌های انقلاب اسلامی مبارزه بی‌امان با استکبار جهانی، کشورهای زورگو و ظالمان جهان است و این رویکرد از ابتدای پیروزی ملت ایران در بهمن ۵۷ تا به امروز با قدرت پیگیری شده است.

نماینده مردم بروجرد در خانه ملت خاطرنشان کرد: اگر به عملکرد و تأثیرگذاری کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی نگاه کنیم، درمی‌یابیم که از میان تمام کشورهای اسلامی تنها ایران است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده و توان مبارزه و مقابله با زورگویی مستکبران به ویژه آمریکا و رژیم اشغال‌گر قدس را دارد.

بروجردی اضافه کرد: ملت ولایی و انقلابی ایران تنها ملت مسلمانی است که حتی یک لحظه دست از مبارزه با استکبار جهانی برنداشته و پیروزی‌های بزرگی را هم کسب کرده‌‌است.

وی بیان داشت: یک نمونه از اقتدار ملت ایران را به عنوان مثال بیان می‌کنم؛ در زمان حمله آمریکا به افغانستان، آمریکایی‌ها پیغام داده و خواستار اجازه ایران برای عبور هواپیماهایشان از آسمان ایران برای حمله به افغانستان شدند.
این مسئول ادامه داد: اما در آن زمان ایران با اقتدار مقابل درخواست آمریکا ایستاد و اجازه پرواز هواپیماهای آمریکایی از آسمان کشورمان را برای حمله به افغانستان نداد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: همین کشور در زمان حمله به عراق و در دوره‌ای که در باتلاق خودساخته گرفتار شده بودند، خواستار مذاکره با ایران شد. ما نیز اعلام کردیم که باید آمریکا درخواست مکتوب ارائه دهد.

این مسئول متذکر شد: سفیر سوئیس به عنوان کشوری که حافظ منافع آمریکا در ایران است، درخواست رسمی و مکتوب آمریکا برای مذاکره را تحویل داد و باز ما گفتیم که باید بررسی و فکر کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در همان دوران مقامات عالی‌رتبه عراق از ایران خواستند که برای تأمین امنیت این کشور همسایه، مذاکره با آمریکا را بپذیرد و ایران درخواست آمریکایی‌ها را قبول کرد و در نهایت ۳ دور مذاکره میان دیپلمات‌های طرفین برگزار شد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ گفت: طی ۲ دهه اخیر بحثفعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح بود و غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها تأکید داشتند که ایران نباید به دانش هسته‌ای دست یابد.

وی تأکید کرد: مانع‌تراشی‌ها و سنگ‌اندازی‌های بسیاری هم بر سر راه ملت ایران داشتند، اما در نهایت ایستادگی، صبر، استقامت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری موجب شد که به برکت خون شهدا ملت ایران به این دانش دست یابد و آن را بومی کند.

نماینده مردم بروجرد در خانه ملت عنوان داشت: امروز ما به عنوان یک قدرت مستقل در جهان که دارای فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم، با ۶ قدرت جهان مذاکره کرده و از منافع خود با عزت دفاع می‌‌کنیم.
بروجردی افزود: درخواست ملت ایران از تیم مذاکره‌کننده این است که از منافع ملی کوتاه نیامده و ظلمی که به واسطه تحریم‌ها به کشورمان کردند را رفع کند.

وی تصریح کرد: ما نباید همه مسائل کشور به ویژه مسائل اقتصادی و مشکلاتی که داریم را به مذاکرات و تحریم‌ها ربط دهیم. بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اصلاح می‌شود، نباید به صورتی حرف بزنیم که سرنوشت کشور به مذاکرات گره خورده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عزت کشور به سادگی به دست نیامده که بخواهیم در مذاکرات آن را از دست بدهیم و ملت و رهبری چنین اجازه‌ای را به احدی نمی‌دهند.

بروجردی تبیین کرد: رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بر مسائل کشور نظارت جدی دارند و ما باید هم شکرگزار نعمت ولایت باشیم و هم رهنمودها و هدایت‌های ایشان را به درستی اجرا کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: خون شهدا عامل اصلی عزت و سربلندی ملت ایران است و ما باید پاسدار خون شهیدان باشیم.