به گزارشافکارنیوز، در هفته جاری سایت شبکه " الجزیره " در اقدامی غیرمنتظره و مضحک نظرسنجی را انجام داد که در آن سوال شده بود، " آیا موافق ائتلاف نظامی عربی علیه ایران " هستید؟ پرسش تأمل‌برانگیزی که متقابلاً این موضوع را ذهن متبادر می‌کند که اگر سران عرب عرضه و جرأت دارند، چرا در مقابل اسرائیل ائتلاف نمی‌کنند؟


*** میهن‌پرستی ایرانیان بی‌نظیر است؟


جدا از این موضوع، باید گفت اولاً تمام سران کشورهای عربی در حدی نیستند که در مقابل ایران صف‌آرایی کنند. میهن‌پرستی ایرانیان به اندازه‌ای بی‌نظیر است که اگر تنها بخش کوچکی از آن متجلی شود، سیل خروشان علیه گزافه‌گویی سران عرب راه خواهد افتاد که این موضوع نه شعار بلکه یک واقعیت بوده که واژه ایرانیت با میهن‌پرستی و عشق به میهن گره خورده است.


مشکل طولانی مدت سران کشورهای مرتجع منطقه به اضافه کشورهای همپیمان با آمریکا، صرف ایرانی بودن ملت ایران است. اقوام مختلف اعم از " کرد "، " لر "، " ترک "، " بلوچ "، " عرب " و " ترکمن " علاوه بر جنبه قومیت جنبه ملیت دارند و هر ایرانی دارای دو بعد " قومیت " و " ملیت " است که این دو با یکدیگر گره خورده است. " کرد ایرانی "، " لر ایرانی "، " بلوچ ایرانی "، " ترک ایرانی "، " عرب ایرانی "، " ترکمن ایرانی "، " بختیاری ایرانی "، " گیلک ایرانی " و همه و همه دارای دو بعد هستند که هر دو بعد(قومیت و ملیت) اهمیت دارد و قابل احترام است و این انسجام بین اقوام علت اتحاد ملی است.


حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد: شیکه الجزیره هوادار صهیونیسم بین الملل


حجت‌الاسلام و المسلمین " محمدحسن ابوترابی‌فرد " نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم دومین یادواره شهدای قطع نخاعی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره این که اخیرا شبکه الجزیره نظرسنجی را درباره ائتلاف نظامی ضد ایران مطرح کرده است، اظهار داشت: ائتلاف مسلمانان جهان از عرب، فارس، ترک و لر علیه استکبار جهانی شکل گرفته است و آنان با یکدیگر متحدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتحاد مسلمانان گفت: مسلمین، اسرائیلی‌ها و هواداران صهیونیسم بین‌الملل را از تعرض به دنیای اسلام باز می‌دارند و پیروزی را برای مسلمانان هموار خواهند کرد.



*** تفاوت عربستان و اسرائیل چیست وقتی که هر دو از بمب اتم تاکتیکی استفاده می‌کنند؟


اما چرا سایت شبکه " الجزیره " نظرسنجی حمله به ایران را مطرح کرده است؟ مسئولان و دست‌اندکاران این شبکه در توهم پیروزی ائتلاف عربی(Arab Coalition) هستند و فکر می‌کنند که گام بعدی نوبت ایران است. خیلی جالب و در عین حال مضحک است. در پاسخ می‌توان عنوان داشت شما سران عرب که از ششم فروردین تاکنون هزاران سورتی پرواز با جنگنده‌های کلاس " فانتوم " انجام دادید، هیچ نتیجه‌ای حاصل نکردید و فقط خانه‌ها را ویران کردید و غیرنظامیان را کشتید. تفاوت عربستان با اسرائیل چیست هنگامی که هر دو از بمب اتم تاکتیکی استفاده می‌کنند؟


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب فرمودند: جنایات عربستان سعودی در " یمن " مشابه جنایات اسرائیل در غزه است.


دست بوس امپریالیسم کیست؟


جمله معظم‌له بدین معناست که تفاوتی بین اسرائیل و عربستان(ملک سلمان و پادشاهان عربی) وجود ندارد و هر دو در یک راستا حرکت می‌کنند و دست بوس امپریالیسم هستند.


حملات هوایی عربستان سعودی با دکترین " تحمیل خواسته " نه تنها نتیجه‌ای نداشته و منجر به ایجاد یک تراژکتوری برای نیروهای سطحی سعودی نشده بلکه تلاش‌های سعودی را عقب رانده و منجر به تخریب چند پاسگاه مرزی شده است.



*** نگرانی آینده عربستان چیست؟


یعنی نیروی زمینی سلطنتی عربستان سعودی که در اواسط جنگ به دنبال حذف دیوار امنیتی در مرز با استان " حجه " بود، امروز باید نگران سقوط تک تک پاسگاه‌های مرزی خود باشد.

*** نفس پایگاه‌های آمریکایی که سران عرب میزبان آن هستند، رصد می‌شود / سران عرب عددی نیستند


چرا این مباحثمطرح شد، زیرا هدف بر این بود که به این نتیجه برسیم که سران عرب عددی نیستند و ائتلاف آن‌ها برای کشور کوچکی مثل " یمن " شکست خورده است. پس اگر برای این کشور کوچک شکست خورده است چگونه می‌تواند برای کشوری که قریب به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت دارد، موثر واقع شود. شما که از پس یمنی که بسیار کوچک‌تر از ایران بوده برنیامدید، ‌ چگونه می‌خواهید علیه ایرانی ائتلاف نظامی دهید که هزاران موشک دارد و نفس پایگاه‌های نظامی آمریکایی که میزبان آن هستید را رصد می‌کند و هرگونه تهدیدی از جنس نیابتی و مزدوری(سران عرب) پاسخ دردناکی برای " قطر "، " امارات "، " عربستان "، " کویت " و هر کشوری که توهم پوچ قدرت می‌کند را به همراه خواهد داشت.



***سرنوشت ملک سلمان مانند سرنوشت صدام است

پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران با امکانات کم ۸ سال در برابر " سردار قادسیه‌ای " ایستاد که به گفته صاحب‌نظران ایرانی " ملک سلمان " در مسیر " سردار قادسیه " پا گذاشته و کشورهای عربی گام برمی‌دارد و وقتی مسیر یکی باشد، نتیجه و سرنوشت هم یکی خواهد بود و شکست هر ائتلافی قطعی است.


*** مقدم‌فر: یگان‌های سعودی محکوم به شکست هستند


" حمیدرضا مقدم‌فر " مشاور فرمانده کل سپاه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به شکست آل‌سعود در " یمن " اظهار داشت: با توجه به انگیزه مردمی یگان‌های سعودی در این کشور محکوم به شکست خواهند بود، زیرا با توجه به وضعیت جغرافیایی این کشور، یگان‌های عربستان به هیچ عنوان آمادگی درگیری سطحی را ندارند.


*** آیا ائتلاف عربی جرأت و عرضه شلیک یک گلوله به اسرائیل را دارد؟


از سال ۱۹۴۸ که اسرائیل رسماً اعلام موجودیت کرد، چند جنگ بین اعراب و اسرائیل رخ داد که نتایج تأسف‌باری را به همراه داشت که به دلیل شکست‌های ارتش‌های عربی از رژیم صهیونیستی " جمال عبدالناصر " سکته کرد و قسمت‌های مهمی از بلاد عربی از جمله سلسله " مزارع شبعا " از لبنان، " رود اردن "، ‌ " صحرای سینا "، کانال " سوئز "(که البته مصر تلاش‌های مجدانه‌ای برای بازپس‌گیری آن انجام داد و به توفیقاتی نیز نائل شد)، بلندی‌های " جولان " از سوریه و دو " جزیره " از عربستان جدا شد. پس سران اتحادیه عرب به این نتیجه رسیدند که ما دیگر نمی‌توانیم با اسرائیل بجنگیم پس بیاییم و با صهیونیست‌ها سازش کنیم.



*** جمله شاهزاده سعودی ضد حزب‌الله


در سال ۲۰۰۰ و جولای و آگوست ۲۰۰۶ رزمندگان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شدند و اسرائیل با وجود تسلیحات انبوه و اعمال دکترین " تحمیل خواسته " شکست سختی خورد.


شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی آماج حملات موشک‌های " کاتیوشا " قرار گرفت؛ شهر " حیفا " به عنوان سومین شهر بزرگ سرزمین‌های اشغالی روزانه ۱۵۰ میلیون دلار و در ۳۳ روز مجموعاً قریب به ۵ میلیارد دلار خسارت جنگی دید، ده‌ها تانک " مرکاوا " منهدم شدند، دو ناو فوق پیشرفته " ساعر " از بین رفت و ده‌ها سرباز کشته شدند و این در حالی بود که شاهزاده سعودی معتقد بود اراده‌ای برای له کردن " حزب‌الله " وجود دارد که این جمله هیچگاه محقق نشد.


*** شما که جرات برجای گذاشتن یک پوکه فشنگ علیه اسرائیل را ندارید چگونه می‌خواهید ائتلاف نظامی ضد ایران تشکیل دهید؟

باید به سران آل‌سعود گفت: " حزب الله " در جنگ جولای و آگوست ۲۰۰۶ روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک می‌کرد؛ آیا شما اکنون جرأت دارید یک فشنگ به مواضع اسرائیل شلیک کنید و سخن در این زمینه بسیار است. شما که جرات برجای گذاشتن یک پوکه فشنگ علیه اسرائیل را ندارید چگونه می‌خواهید ائتلاف نظامی ضد ایران تشکیل دهید و از ماشین‌های رسانه‌ای خود آن را مطرح می‌کنید؟

سردار سرتیپ " محمد رضا نقدی " رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره نظرسنجی شبکه الجزیره درباره ائتلاف نظامی ضد ایران گفت: صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها از جمله الجزیره و العربیه مزدور آمریکا هستند و تلاش می‌کنند تا در بین صفوف ملت تفرقه‌افکنی کنند که ما آن‌ها را در حد پاسخگویی نمی‌دانیم.

سردار نقدی با اشاره به این‌که من دست همه اقوام کشورمان از جمله ترک، کرد، لر و عرب را می‌بوسم و ما متحد هستیم، خاطر نشان کرد: ما قدس و فلسطین را آزاد خواهیم کرد و آمریکا هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد.

** سوریه تلاقی شکست کریدور " آمریکایی - سعودی - صهیونیستی "


سال ۲۰۱۱ منشأ تحولات عظیمی در ۱۳ استان سوریه شد که این کشور را در منطقه غرب آسیا با شرایط جدیدی مواجه کرد. جنون آل‌سعود و کشورهای عربی برای ویرانی کل سوریه منجر شد به این که شاهزاده " بندر بن‌سلطان بن‌عبدالعزیز " پرونده سوریه را به دست بگیرد و به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان منشا جنایت‌های فراوانی در سوریه شود.



***صدها هزار تن سلاح و تجهیزات سبک و سنگین نتوانست مأموریت خود را صحیح انجام دهد


اما تمام این جنایت‌ها با پاسخ محور مقاومت روبرو شد. نکته دیگری که مطرح می‌شود این که ائتلاف سران عرب در سوریه با شکست مواجه شد و صدها هزار تن سلاح و تجهیزات سبک و سنگین نتوانست مأموریت خود را صحیح انجام دهد و در جنگ جهانی مینیاتوری تحمیلی عرب سوریه پیروز شد. پادشاهان عرب در سوریه هم شکست خوردند و چگونه می‌توانند در مقابل ایران پیروز شوند؟



در " عراق " هم ائتلاف عربی حامی تروریست‌های تکفیری داعشی راه به جایی نبرد و اکنون استان‌های " دیاله "، هزاران مایل از استان صلاح‌الدین، " سنجار "، " زمار "، بخش‌های وسیعی از اطراف استان " بغداد "، " آمرلی "، " سلیمان بیک "، " جلولا "، " اسعدیه "(که مرتبط با استان دیاله بود) آزاد شد و باز هم سران مرتجع کشورهای منطقه شکست خوردند.



کشورهای مرتجع منطقه که در " عراق "، " سوریه "، " یمن " شکست خوردند و در حمایت از اسرائیل در نابودی مقاومت ناکام ماندند، چگونه می‌خواهند با ایران بجنگند؟




*** قابل توجه " الجزیره "


سخنان و نظرسنجی‌هایی که توسط یک رسانه مطرح می‌شود، لازم است یک اسلوب و چارچوبی را رعایت کند و این که ائتلاف نظامی مطرح گردیده، یک گزافه‌گویی کارشناسی نشده است. هر زمان سران عرب جرأت کردند یک پوکه فشنگ علیه اسرائیل برجای بگذارند، می‌توانند لفاظی کنند؛ در غیر این صورت اجازه دهند تا منطقه غرب آسیا روال عادی خود را طی کند.