فسادهای اقتصادی خارج از بستر بانک‌ها نیست

به گزارش افکارنیوز، عزت الله یوسفیان ملا، بابیان اینکه ریشه فساد اقتصادی در استفاده از رانت است اظهارداشت: تا کنون فسادهایی که اتفاق افتاده از بستر بانک‌ها بوده و در واقع سیستم بانکی کشور تبدیل به محل بروز فسادهای اقتصادی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: بسیاری از مفسدان اقتصادی که به اعدام محکوم شدند از سیستم بانکی سوءاستفاده کردند و آمار فساد در اقتصاد را از این طریق افزایش داد‌ند.

وی ادامه داد: تا زمانی که سیستم بانکی اصلاح نشود باز هم شاهد بروز فسادهای حتی کلان تر از آنچه تا کنون اتفاق افتاده، خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سران سه قوه را برای جلوگیری از فساد مخاطب قرار داده‌اند گفت: مجلس در حد وظایف خود قوانین و مقررات را در این زمینه تصویب می‌کند ولی قوه مقننه به تنهایی نمی تواند در این راستا اقدام خاصی را انجام دهد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قانون برنامه ۵ ساله که بر اصلاح زیر ساخت‌های سیستم بانکی تاکید داشت اجرا نشد و همچنین قانون ارتقای سلامت اداری نیز مورد بی توجهی قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: دوره سه ساله قانون ارتقای سلامت اداری به پایان رسید بدون اینکه به آن توجهی شود البته تقاضای تمدید این قانون اعلام شده که در حال بررسی است.