پاسخ کوبنده هیات ایرانی به نماینده انگلیسی حامی منافقین

به گزارش افکارنیوز، فاطمه آلیا ماموریت گروه روابط پارلمانی ایران و و اروپا را در سفر به بلژیک موفقیت آمیز خواند و گفت: پیش از ماموریت اهداف و محتوای سخنرانی ها مشخص شده بود. ترکیب هیات ایرانی در این سفر بسیار مهم بود زیرا ترکیب باید به گونه ای می بود که شبهات اروپا نسبت به جمهوری اسلامی را بر طرف کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این سفر تبعات جنگ افروزی کشورهای آمریکایی و اروپایی در منطقه خاورمیانه و امکان نفوذ این نا امنی ها به کشورهای آسیایی و اروپایی تشریح شد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که در مذاکرات مطرح شد افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و صادرات به اروپا بود.

آلیا اظهار داشت: یکی از مهمترین ملاقاتهای ما با رئیس پارلمان اروپایی بود که در بالاترین سطح از نظر تشریفات و پروتکل این دیدار صورت گرفت و بسیاری از شبهات وی در مورد حقوق زنان و اقلیت ها و نیزجنگ یمن بر طرف شد.

وی ادامه داد: با هیات روابط با ایران در پارلمان اروپا مذاکرات خوبی داشتیم متاسفانه موضع گیری های اروپایی ها ناشی از اطلاعات نادرستی است که گروه های معاند جمهوری اسلامی در اختیار آن ها قرار می دهند.

نماینده مردم تهران گفت: ۷ نفر از اعضای پارلمان اروپا با منافقان ارتباط دارند که یکی از آن ها در جلسه با هیات ایرانی حضور یافت و سعی کرد از منافع منافقین دفاع کند که پاسخ کوبنده ای به وی داده شد و وی مجبور به عذرخواهی و ترک جلسه شد.

وی ادامه داد: این نماینده پارلمان اروپایی در حمایت از دستگیرشدگان فتنه و منافقین صحبت کرد.

آلیا گفت: در حین مذاکرات اعلام شد، نماینده ملت ایران صحبت کند که وی با وقاحت و عصبانیت گفت: نمایندگان ملت ایران در انگلستان(سازمان منافقین) حضور دارند و اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار می دهند.

وی ادامه داد: تیم ایرانی در پاسخ تاکید کرد، آیا کسانی که ۱۶ هزار زن و کودک بیگناه را ترور کرده اند می توانند نماینده ملت ایران و منبع اطلاع رسانی به شما باشند. این افراد خائن نمایندگان ملت ایران نیستند. که وی مجبور به عذر خواهی و ترک جلسه شد.

عضو گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا اظهار داشت: گروه اروپایی در این جلسات بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی تاکید کردند و معتقد بودند که دیپلماسی پارلمانی آزادانه تر می تواند پیام ملت ها را انتقال دهد.

آلیا با اشاره به بحثهای طولانی در مورد مذاکرات هسته ای گفت: تلاش داشتیم در تمام جلسات دو خط قرمز نظام برای مذاکرات را مبنی بر لغو همه تحریم ها و عدم نظارت ویژه و اختصاصی، اعلام کرده و تاکید کنیم که اینها دو شرط قبول توافق نهایی در ایران است.

وی ادامه داد: جلسات به لحاظ تشریفات و استقبال در سطح بسیار بالایی بود.

آلیا با شاره به تقارن سالروز پایان جنگ جهانی با سفر هیات ایرانی به اروپا گفت: در این جلسات تجاوز آل سعود به یمن و حمایت سعودی ها از داعش مورد بررسی قرار گرفت و طرف اروپایی متقاعد شد که آل سعود به مشکل منطقه تبدیل شده است.

به گزارش مهر سفر گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا به بلژیک(مقر پارلمان اروپا) به ریاست کاظم جلالی هفته گذشته صورت گرفت. در این سفر هیات ایرانی با مقامات زیادی از پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کرد.