تحول سال های اخیر گروه سایپا کم نظیر است

به گزارش سایپا نیوز،حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: طرح تعیین اصالت قطعه شرکت سایپا یدک، قطعا یک گام بی هزینه و پر فایده در حذف قطعات تقلبی و بی کیفیت در بازار خواهد بود.

ابوترابی فرد اظهار داشت: پیش بینی می شود در آینده نزدیک اگر کسی قطعه ای را خریداری می کند که متعلق به شرکت سایپاست، بلافاصله پیامک نیز ارسال خواهد کرد و این اقدام جزء فرهنگ خریداران خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح سامانه پیامکی اصالت قطعه سایپا یدک، اقدام علمی در مجموعه شرکت سایپا یدک است که جای تشکر و قدردانی دارد چرا که خلق این ایده با نگاه مبتنی بر دانش صورت گرفته و از جاذبه های فراوانی برخوردار است و اجرای این طرح حرکت و اقدام بسیار زیبا و موثری در حوزه تامین و عرضه قطعات یدکی در کشور است و امید است با گام هایی که برداشته شده است در آینده شاهد تحول در ارتقاء رضایت مندی مشتریان باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام سایپا یدک می تواند در همه حوزه های مورد نیاز کشور به کار گرفته شود و همه مشتریان بتوانند از این روش برای رسیدن به بهترین کالای مورد نیاز خودشان استفاده کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تحولات صورت گرفته در شرکت سایپا خاطر نشان کرد: امید است با عزم و اراده، تحولی که در سال های اخیر در مجموعه گروه خودروسازی سایپا صورت گرفته با رشد قابل قبولی تداوم یابد.

ابوترابی با تاکید بر اینکه باید خودروسازی تحول قابل قبول و مناسبی در کشور داشته باشد، گفت: باید قبول کرد در عرصه خودروسازی کشور به میزانی که سرمایه گذاری شده بهره برداری نکرده ایم. البته امیدواریم در گام اول مجموعه مدیریت خودروسازی کشور از تمام ظرفیت خود برای ارتقاء جایگاه دانش و علم برای ارتقاء این بنگاه اقتصادی استفاده کنند و واژه دانش بنیان تار و پود شرکت های خودروسازی مانند سایپا را فرا گیرد.

وی گفت: امروز نقش مشتری نقش تعیین کننده ای در مجموعه های اقتصادی و صنعتی است لذا بنگاه اقتصادی موفق تر است که بازار بزرگتری از مشتری را جذب کند.

در ادامه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران درخصوص محصولات جدید گروه سایپا گفت: امسال سه محصول جدید را به بازار عرضه خواهیم کرد. خودرو جدید H۳۳۰ در شرکت پارس خودرو و H۲۳۰ در شرکت سایپا تولید می شود و خودرو ۲۳۲ در نیمه دوم امسال بر روی پلت فرم X۲۰۰ و با طراحی ایرانی به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: خودرو ۲۳۲ جزو خودروهای بسیار زیبا خواهد بود و با قیمتی مناسب عرضه خواهد شد.

مدنی درباره همکاری با خودروسازان چینی گفت: آنچه که با عنوان خودروهای چینی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد به طور عمده وارداتی است و شرکت های خودروساز اگر بخواهند با شرکت های چینی کار کنند سراغ خودروسازان معتبر چینی خواهند رفت زیرا از میان ۱۲۰ خودروساز چینی، خودروسازان خوبی هم وجود دارد که باید گزینش شود.

وی افزود: خودروهای چینی تا آزمایش و امتحان خود را از نظر کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش و کیفیت قطعات پس ندهند، خودروسازان داخلی در سطح وسیع با آنها همکاری نخواهند کرد و این جزو شرایطی است که خودروسازان داخلی باید برای خودروسازان چینی بگذارند تا خودروهای چینی با کیفیت بسیار خوب عرضه شود و رضایت مشریان را جلب کند.

مدنی گفت: پیش بینی ما همکاری ۵ درصدی برای آزمایش خودروهای چینی است و ما باید از فضای رقابتی که چین در تولید خودرو با دیگر کشورها ایجاد کرده است، استفاده کنیم.

وی افزود: باید در انعقاد قراردادها و در انتخاب همکاران چینی دقت نظر داشته باشیم و اگر محصولات چینی رضایت بخش بود همکاری ها را ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد قطعات یدکی مصرفی، تولید داخل کشور است در حالی که پیش از این ۲۰ درصد بود و البته بسیاری از قطعات ساخت داخل هم از نظر کیفیت با مشابه خارجی برابری می کند و بخشی از قطعات ساخت داخل، صادر می شود.

مدنی افزود: امسال پیش بینی صادرات ما دو برابر سال گذشته و چهار برابر سال پیش از آن و عمده محصولات صادراتی ما مدل های مختلف تیبا و پراید است و در حال برنامه ریزی برای افزایش صادرات تندر نیز هستیم.

وی گفت: بازارهای صادراتی ما تغییر کرده است و علاوه بر بازارهای صادراتی سنتی، بازارهای جدید را برای صادرات محصول خود اضافه خواهیم کرد.

مدنی افزود: در دو هفته آخر فروردین ۲۴ هزار خودرو در گروه خودروسازی سایپا تولید کردیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت و تلاش می کنیم امسال ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت.

در ادامه برنامه، وحیدزاده، مدیرعامل شرکت سایپا یدک اظهار داشت: وجود قطعات تقلبی در بازار، یک تهدید بزرگ برای سرنشینان خودرو به شمار می رود و انتظار داریم تا سازمان های مسوول، نظارت بیشتری در مبادی ورودی واردات قطعات خودرو به بازار کشور داشته باشند و قطعا ما باید در این مسیر همراه آن ها هستیم.

وحید زاده گفت: خدمات پس از فروش، ضامن بقا و ارتقاء هر واحد تولیدی در دنیای امروز است و برندهای برتر در حال حاضر در دنیا استراتژی خاصی برای خدمات پس از فروش دارند.

وی افزود: چالش امروز در خدمات پس از فروش، برآوردن انتظار مشتریان است؛ مشتریانی که انتظارات آن ها بر اساس اطلاعات جهانی شکل گرفته و در خریدهای متفاوت کالاها انتظار بیشترین خدمات را دارند. بازار خدمات پس از فروش در کشور، حاصل دوره های متفاوت و سنجش های متعدد از دیدگاه مشتریان این محصول در کشور است.

وحیدزاده تاکید کرد: سایپا در حرکتی جدید به این استراتژی نائل گردیده که با توجه خاص به انتظارات مشتریان، بسته های مختلف خدماتی تهیه و در اختیار مشتریانش قرار دهد تا بهترین خدمات را به مشتریان گروه خودروسازی سایپا ارائه کند.

وی افزود: سایپا یدک به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در عرصه مسوولیت های اجتماعی، همواره سعی دارد تا با ارائه خدمات متفاوت رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود را فراهم آورد و سامانه پیامکی اصالت قطعه سایپا یدک یک امکان جذاب برای مشتریان است که از طریق آن می توانند از اصالت قطعه هنگام خرید خودرو با خبر شوند.

مهندس وحیدزاده تاکید کرد: خوشبختانه برای اولین بار در صنعت خودرو و براساس یک زیر ساخت منسجم، یک قدم جدی از سوی سایپا یدک برای شناسایی قطعات اصلی از غیر اصلی برداشته شد که ما آن را در فاز اول از طریق اطلاع رسانی و تبلیغات به مردم عزیز معرفی کردیم و امروز شاهد استقبال مشتریان از این امکان جذاب برای شناسایی قطعات هستیم و در ادامه همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا با تمرکز بیشتر بر آن، مسؤولیت اجتماعی خود را در قبال مشتری به انجام برسانیم.

مدیر عامل سایپا یدک گفت: در ادامه سعی خواهیم کرد تا با رفع نواقص احتمالی این طرح و با اطلاع رسانی بیشتر به مشتریان، این اطمینان را به وجود بیاوریم که مشتریان به راحتی بتوانند با مراجعه به شبکه نمایندگی های سایپا در سراسر کشور به قطعات اصلی دسترسی داشته باشند و این قطعات اصلی سلامتی خودرو و جان سرنشینان آنان را تضمین می کند.

در پایان برنامه به پنج نفراز کسانی که دراین طرح با ارسال پیامک شرکت کرده بودند به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا شد.