تصویب قطعنامه آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران

به گزارشافکارنیوز، سنای آمریکا روز گذشته با اجماع قطعنامه‌ای را که آزادی سه آمریکایی بازداشت شده در ایران خواستار می‌شود تصویب کرد.

این قطعنامه غیر‌الزام‌آور با اجماع ۹۰ رای اعضایی که در این رای‌گیری حاضر بودند صادر شد و از کاخ سفید می‌خواهد از همه راههای ممکن برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران استفاده کند.

این افراد، سعید عابدینی کشیش ایرانی - آمریکایی، امیر حکمتی نظامی سابق نیروی دریایی آمریکا و جیسون رضائیان خبرنگار ایرانی - آمریکایی روزنامه واشنگتن پست در تهران هستند.

میچ مک‌کانل رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا روز گذشته ابراز امیدواری کرد این قطعنامه که سنا تصویب کرد پیامی قوی به مسئولان ایران باشد.

سناتور بن کاردین عضو ارشد دموکرات‌ها در کمیته امور خارجی سنا نیز از جمهوری اسلامی ایران «اتخاذ تصمیم درست با آزادی فوری این شهروندان و بازگرداندن آنها به کشور خود در نزدیک‌ترین زمان ممکن» را خواستار شد.

این قطعنامه درحالی صادر می شود که پنچ قدرت جهانی و ایران قرار است این هفته مذاکرات خود را برای دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای این کشور از سر بگیرند.

سنای آمریکا هفته گذشته نیز تقریبا با اجماع لایحه پیشنهادی که باراک اوباما را مجبور می کند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را به کنگره ارجاع دهد تصویب کرده بود.