حضور نظامیان آمریکا در مرز اردن و سوریه

به گزارش افکارنیوز، منابع امنیتی اردن از حضور گسترده نظامیان و مشاوران امنیتی آمریکا در مرز اردن با سوریه در روزهای اخیر خبر دادند.

خبرگزاری سوری " سانا " در خبری نوشت: آمریکا به بهانه اجرای پروژه ای موسوم به آموزش " معارضه میانه رو "، تعداد زیادی از نظامیان و کارشناسان امنیتی خود را در مرزهای اردن با سوریه مستقر کرد.

به نوشته سانا، پنجشنبه گذشته مقامات آمریکایی بر آغاز عملیات آموزش معارضان به اصطلاح میانه رو سوری در اردوگاه های نظامی واقع در اردن و نزدیک مرز ترکیه تاکید کردند.

این مقامات ادعا کردند هدف از این عملیات مبارزه با گروه تروریستی داعش است، در حالیکه گزارش ها، اطلاعات و واقعیت‌ها حاکی از آن است که آمریکا و همپیمانانش، گروه تروریستی مذبور را با هدف خدمت به منافع خود در منطقه خاورمیانه ایجاد کردند.

بر اساس گزارش رسانه های اردنی، این منبع امنیتی اردنی که خواست نامش فاش نشود از حضور گسترده ای نظامیان وکارشناسان امنیتی آمریکایی در مرز سوریه پرده برداشت.

این منبع ادعا کرد این حضور در چارچوب عملیات مشترک به هدف تامین امنیت مرز اردن به اضافه مشارکت در عملیات آموزشی نیروهای نظامی جاری در منطقه اتفاق افتاده است.