انتقاد وزیر کشور از نگاه‌ غربی به جایگاه زنان

به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز سه‌شنبه در یازدهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرای که در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه شخص رئیس جمهور بیشتر از سایر اعضای دولت پیگیر جایگاه و حقوق زنان هستند و حتی در سفرهای استانی نیز اهتمام جدی به این مسئله دارند، گفت: البته باید خود بانوان نیز هم به عنوان شخصیت حقوقی و هم به عنوان شخصیت حقیقی در این مسئله اهتمام ورزند.

وی موضوع زنان را از موضوعات مهم و تاثیرگذار در حوزه‌ای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: همیشه وضع به اینگونه بوده که احزاب سیاسی برای رسیدن به قدرت از عنصر زنان استفاده کرده‌اند و یا در حوزه فرهنگ همیشه منفعت‌جویان به دنبال این بودند که در تبلیغ ارزش‌های لیبرالی از زنان استفاده کنند. در حوزه اقتصاد نیز نگاه‌ها به جایگاه زنان نیز سودآور بوده است این در حالی است که نقش زنان یک نقش بسیار مهم در جامعه است و باید تلاش شود که نگاه به زنان مبتنی بر آموزه‌های دینی و الهی باشد نه نگاه لیبرال غربی باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه در دنیای غرب نگاه به زنان براساس آمیزه‌های دینی نیست بلکه نگاه بر اساس منفعت بنگاه‌های بزرگ است، تصریح کرد: در این نگاه، تشخیص حق از غیرحق کار مشکلی است. در نگاه الهی و دینی موضوعات، ابزار و رسیدن راه به بندگی است اما در نگاه غرب هدف عبودیت است.

وی اضافه کرد: اگر فعالیت‌هایمان را به عنوان میزان برای جدا کردن حق از ناحق ارزیابی کنیم باید متوجه جایگاه‌مان باشیم و اینکه بدانیم کجا ایستاده‌ایم، افزود: در طول مسیر تاریخ بر حق‌های روشن سرپوش گذاشته شده و انحراف پیدا کرده است که متاسفانه در موضوع بانوان به چنین وضعی در دنیا دچار شده‌ایم. در همین کشور ما و حتی در تهران افرادی هستند که نگاه متفاوتی با آموزه‌های ناب دینی نسبت به زنان دارند و سعی می‌کنند بر این تفکر خود مسلط شوند. بنابر این کار بانوان بسیار سنگین است و باید همین قشر تلاش کنند در جامعه به عنوان شاخص‌‌های دولت تدبیر و امید نگاه اعتدالی را حاکم کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر در توجه به جایگاه زنان موضوع را زنانه و مردانه کنیم، انحراف پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: راه طولانی، ظریف و پرپیچ و خمی پیش رو داریم. ما جهت راهنمای‌مان فراهم است و امام، رهبری و رئیس جمهور نیز مبتنی بر آموزه‌های دینی بر مسئله زنان اعتقاد دارند که حقیقتا پس از انقلاب نیز گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

رحمانی فضلی گفت: ‌ وزارت کشور به عنوان متولی سیاست‌های دولت در اقصی نقاط کشور توجه جدی نیز به جایگاه زنان دارد و توجه کنیم که این مسئله در رقابت‌های دستگاه‌ها قرار نگیرد چرا که این مسئله انحراف است.

وی در بخش پایانی سخنانش شورای اجتماعی وزارت کشور را یک ظرفیت خوب برای پیشبرد برنامه‌های معاونت امور زنان رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: این شورا هم جایگاه قانونی دارد و هم اختیارات قانونی دارد و می‌تواند در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و تفاهمنامه‌ای که با معاونت امور زنان رئیس جمهور امضا شده نقش مثمرثمری داشته باشد.