کشتی حامل کمک‌های ایران را بازرسی می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن در گفت‌وگو با شکبه خبری الجزیره، گفت: نیروهای ما حق بازرسی از کشتی حامل کمک‌های ایران را دارند و بعد از این که این کشتی بازرسی شد، به آن اجازه می‌دهیم که به مسیر خود ادامه دهد.

کشتی نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که حامل ۲۵۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه ملت ایران به مردم جنگزده یمن است، روز گذشته با بدرقه احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و دریانورد معاون استاندار هرمزگان، اسکله شهیدرجایی بندرعباس را به‌سمت بندر الحدیده یمن ترک کرد.

توسط این کشتی، ۲۵۰۰ تن بار، متشکل از ۷۰۰ تن آرد، ۱۲۰۰ تن برنج، ۴۰۰ تن کنسرو، ۵۰ تن دارو و اقلام پزشکی، ۵۰ تن آب معدنی و ۱۰۰۰ سری ظروف آشپزخانه به مردم مظلوم و جنگ‌زده یمن اهدا می‌شود.

۶۰ نفر در این کشتی حضور دارند که شامل ۱۵ نفر کادر پزشکی، ۱۳ نفر از اصحاب رسانه، ۷ فعال ضدجنگ از کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان و ۵ خدمه می‌شود که قرار است همراه با ۲۰ نفر از پرسنل کشتی، از مسیر بندرعباس دریای عمان اقیانوس هند خلیج عدن باب‌المندب و دریای سرخ عازم بندر الحدیده شود.

طبق اظهارات مقامات مسئول، غیر از ۱۲مایلی که کشتی نجات از طریق دریای سرخ وارد الحدیده خواهد شد، تمام مسیرهای آبی، جزو آب‌های بین‌المللی است.

رژیم سعودی از ششم فروردین تاکنون به بهانه بازگردان عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن، مناطق مختلف این کشور را آماج حملات هوایی، دریایی، و توپخانه‌ای خود قرار می‌دهد.

در پی تداوم حملات جنگندههای سعودی به یمن و محاصره این کشور توسط رژیم سعودی، سازمانهای بین المللی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این کشور هشدار داده اند.