صدمین گل دربی را من به ثمر رساندم

به گزارشافکارنیوز، گل محمدی در این باره گفت: در جلسه سازمان لیگ برای اعلام زمان دیدار فینال جام حذفی، زمانی که آقای تاج اعلام کرد بازی ۱۱ خرداد برگزار خواهد شد. ما فهمیدیم که حضورمان در جلسه بیهوده بوده و بی خودی آقای تاج و من این همه راه از اصفهان به تهران آمدیم. با وجود اینکه قرار بود زمان این دیدار با توافق طرف ها تایین شود. هرچه ما از مواضع ذوب آهن دفاع کردیم، کسی گوش نکرد و در نهایت همان چیزی شد که نفتی ها خواسته بودند.

تاریخ فینال حذفی به سود نفت است

متاسفانه در جلسه سازمان لیگ کسی حرف ما را نشنید و در نهایت کار خودشان را انجام دادند. تاریخ اعلام شده مورد توافق باشگاه ذوب آهن نیست. در حالی که جلسه جریان داشت و آقای آذری و من منتظر توافق بر سر زمان بودیم. این تاریخ اعلام شد. زمان این دیدار به نفع نفتی ها است و مورد تایید ما نیست.

فاصله ۱۸ روزه تا فینال، به ضرر ذوب است

از ۲۵ اردیبهشت که لیگ پایان می یابد تا ۱۱ خرداد حدود ۱۸ روز زمان باقی است که همه تیم ها تعطیل هستند و ما حتی نمی توانیم بازی تدارکاتی خوبی برای تیممان در نظر بگیریم. در حالی که نفتی ها دو بازی در آسیا دارند و این مساله آنها را در شرایط مسابقه قرار می دهد. تنها بحثی هم که بخاطر این فاصله زمانی طولانی مطرح بود، فشردگی بازیها و بالا رفتن احتمال مصدومیت بازیکنان بود که به عقیده من بحثخنده داری است. اگر این حرف صحت داشت که الان بازیکنان لیگهای اروپایی باید همه مصدوم می شدند.

با قهرمانی در جام‌حذفی جواب دندان شکنی به ناعدالتی می‌ دهیم

دلیل غیر علمی و غیر واقعی که برای به تاخیر افتادن بازی فینال جام حذفی، در جلسه سازمان لیگ مطرح شد تنها این ذهنیت را برای ما به وجود آورد که جو به نفع نفت است. در کل این شرایط به نفع ذوب نیست. در حق ما اجحاف شد، اما این بی عدالتی به طور حتم انگیزه ما را برای قهرمانی بالا برد و با پیروزی در بازی فینال جواب دندان شکنی می‌ دهیم. به نظر می‌ رسد که بعضی ها دوست ندارند ما قهرمان جام‌حذفی باشیم.

نمایندگان سازمان لیگ به نفع نفت رای دادند

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا او اعتقاد دارد دست های پشت پرده وجود دارد که دوست دارد نفت قهرمان جام‌حذفی باشد یا نه پاسخ داد که؛ بحثمن اصلا این نیست من می‌ گویم که در حال حاضر تاریخ دیدار فینال به نفع نفت شده تا جایی که این شبهه را برای ما به وجود آورده که نمایندگان سازمان لیگ به نفع نفت رای داده اند و نسبت به ذوب بی عدالتی شده است.

قهرمانی را به راحتی از دست نمی‌ دهیم

تیم ما خوب است و شرایط ذوب‌آهن از لحاظ شکل و قالب بازی به نحوی است که در مقابل هر حریفی می‌ توانیم بازی خودمان را تحمیل کنیم و امیدوار به برد باشیم. حالا که تا اینجا تلاش کردیم و به فینال جام‌حذفی رسیدیم، مطمئن باشید که قهرمانی را به سادگی از دست نمی‌ دهیم و برای بالا بردن جام مبارزه می‌ کنیم.

گرفتن سهمیه کمتر از قهرمانی نیست

کسی شاید هم فکرش را نمی‌ کرد که ذوب‌آهن بتواند تا رتبه چهارم لیگ بالا بیاید. من از تمام کسانی که برای این موفقیت تلاش کردند مخصوصا بازیکنان تیمم که بیشتر زحمت را کشیده اند، تشکر می‌ کنم. ما در اواخر نیم فصل اول شرایطمان بهتر شد و توانستیم در ۸ هفته پایانی لیگ تا رده ششم بالا بیایند اما من تا آن زمان فکر می‌ کردم که به زودی کم بیاوریم و تیم به رده هفتم هشتم سقوط کند و کارمان سخت شود. اما خوشبختانه همه متحد شدیم، مبارزه کردیم، کم نیاوردیم، جنگدیم و تا هفته بیست و هفتم به رده پنجم جدول صعود کردیم و در هفته بیست و هشتم چهارم شدیم. هفته گذشته هم که وضعیتمان بهتر شد و اختلاف امتیاز با فولاد را بیشتر شد. من فکر می‌ کنم حضور ذوب‌آهن در رتبه چهارم جدول و گرفتن سهمیه کمتر از قهرمانی نباشد.

برای برد به مشهد می‌رویم

هدفی که در حال حاضر ذوب‌آهن دنبال می‌ کند، گرفتن سهمیه مستقیم از طریق قهرمانی در جام‌حذفی است که کارمان در مرحله پلی آف به اما و اگر کشیده نشود. در لیگ هم ما با کسب یک تساوی می‌ توانیم سهمیه بگیریم البته ما برای برد به مشهد می‌ رویم. پدیده تیم قابل احترامی است، مسوولین و کادرفنی این تیم موفق شدند با مشکلات زیاد تیم را در لیگ نگه دارند. پدیده با مربی و بازیکنان خوبی که دارد موفق شد در اهواز با فولاد به نتیجه تساوی برسد. ما باید بازی خوبی خودمان را به حریف القا کنیم و برای سه امتیاز بجنگیم. قطعا هفته آخر هفته پرهیجانی برای اکثر تیم ها مخصوص ذوب‌آهن به خاطر گرفتن سهمیه است.

۵۰ پاس حاصل تمرکز و پشتکار زیاد است

روند مثبتی که ذوب‌آهن در حفظ توپ دارد، ظرف یکی، دو ماه حاصل نمی‌ شود. اکثر بازیکنان ما از لحاظ فردی خوب هستند و در قالب تیمی هم با تمرکز بالا و تمرین و پشتکار ظرف یک سال آینده به این مهم دست پیدا کردند که بتوانند حفظ توپ کنند. البته همانطور که می‌ دانید چنین کاری نیازمند صرف انرژی بالا و تمرکز زیاد است. اگر از بیرون نگاه کنیم این حفظ توپ به نظر کار ساده ای می‌ رسد اما بخاطر انرژی زیادی که از بازیکنان می‌ گیرد، نیازمند آمادگی بدنی بالاست.

تیکی تاکاهای مخصوص ذوب‌آهن

ملوان برای گرفتن یک امتیاز به زمین آمده بود و تا دقیقه ۷۵ با ۱۰ نفر دفاع می‌کردند چون می‌ دانستند اگر ریسک کنند ممکن است گل های بیشتری دریافت کنند اما بازیکنان ما موقعیت های زیادی دریافت کردند و موفق شدند با تیکی تاکای مخصوص ذوب‌آهن علاوه بر به ثمر رساندن ۲گل نتیجه را هم حفظ کند.

صدمین گل دربی را من به ثمر رساندم

من در ۱۳ دربی حضور داشتم و از این تعداد فقط در یک بازی پرسپولیس باخت. در ۵ بازی برنده بودیم، ۶،۷ بازی هم که به تساوی کشیده شد. بازی های استقلال و پرسپولیس همه اش حساسیت و جذابیت بود هنوز هم با وجود کیفیت پایین بازی ها برای طرفدارها همانقدر جذاب است. خاص ترین بازی من در سال ۸۲ زمان مربیگری آقای پروین بود که پرسپولیس ۲ ۱ برد و من موفق شدم گل اول تیم را به ثمر برسانیم که صدمین گل دربی بود، یک بازی خاطره انگیز دیگر هم سال ۷۶ بود که توانستیم ۳ بر صفر بازی را ببریم و گل ها را مهدوی‌کیا، طاهرزاده و هاشمی نسب به ثمر رساندند. یک بازی هم ۲ ۱ باختیم که اتفاقا من یک شوت خوب زدم که متاسفانه گل نشد.

دوست دارم پرسپولیس دربی را ببرد

واقعا خود من هنوز هم وقتی زمان دربی می شود به اندازه زمانی که بازی می کردم یا مربی بودم هیجان زده می شوم. خب، طبیعی هم هست که دوست دارم پرسپولیس ببرد. کاش شرایط به نحوی بود که بتوانیم بازی را ببینیم اما به دلیل همزمانی با دیدارهای لیگ موفق نمی شویم. پرسپولیس به خاطر حضور و امیدواری اش در آسیا شرایطش بهتر از استقلال است امیدوارم تماشاگران پرتعداد به استادیوم بروند و بازی زیبایی ببینیم.