ملتی که با کتاب آشنا باشد هیچ‌وقت ضعیف نمی‌شود

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب با بیان اینکه کتاب، ابزار بسیار مهمی برای انتقال معارف و فراگیری است اظهار داشت: کتاب ابزار محققین و وسیله بسیار لازم و مهمی برای ارتقای سطح فرهنگ کشور است.

وی ادامه داد: کسانی که اهل تحقیق و فراگرفتن هستند ارزش کتاب را می‌دانند؛ ملتی که با کتاب آشنا باشد، سطح فرهنگش هم ارتقا می‌یابد و تأثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ آن کشور دارد. نفس برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی خیلی تأثیرگذار است و شور و شوق خاصی ایجاد می‌کند. گرچه برگزاری نمایشگاه زحمت فراوانی برای برگزارکنندگان دارد اما ثمره و پاداش خود را که تأثیر در فرهنگ کشور است، خواهند گرفت.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه ما باید مسئله کتاب‌خواندن را ترویج کنیم زیرا ملتی که با کتاب آشنا باشد، هیچ‌وقت ضعیف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه فرصت نشد بسیاری از غرفه‌ها را ببینم اما در حدی که مشاهده کردم، خیلی خوب بود و انصافا در قیاس با سال‌های قبل بهتر برگزار شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در روز چند ساعت مطالعه میکنید؟ گفت: کار من مطالعه کتاب است و به جز زمانی که کار اجرایی انجام میدهم بیشتر اوقات خود را با مطالعه کتاب می گذرانم؛ گاهی اوقات روزانه حدود ۱۵ تا ۱۶ ساعت کار علمی میکردم و از قبل از ۲۰ سالگی کتاب تألیف کردهام. کتاب بخشی از وجود ما بود و البته اکنون نیز اینگونه است.