«پاپ» بین کوبا و آمریکا میانجی‌گری می‌کند

به گزارش افکارنیوز، نقل از پرنسا لاتینا، کلیسای کاتولیک کوبا طی بیانیه‌ای که در وب سایت رسمی خود منتشر کرد، از سفر پاپ فرانسیس طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ سپتامبر(۲۸ تا ۳۱ شهریور) به کوبا خبر داد.

پاپ در سفرش به کوبا از شهرهای «هاوانا» پایتخت این کشور، «اولگین» و «سانتیاگو د کوبا» دیدار خواهد کرد.

سفر پاپ فرانسیس به کوبا از این جهت حائز اهمیت است که وی در این سفر گفت‌وگوهایی در راستای بهبود روابط کوبا و آمریکا خواهد داشت.

واتیکان یک روز بعد از دیدار یکشنبه گذشته «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا با پاپ فرانسیس از سفر پاپ در ماه سپتامبر به کوبا خبر داده بود، این دیدار برای فراهم کردن مقدمات سفر پاپ به کوبا و قدردانی از وی به خاطر کمک به بهبود روابط آمریکا و کوبا برگزار شده بود.

پاپ سفر خود را از «هاوانا»(پایتخت کوبا) آغاز و پس از آن از شهرهای «اولگین»، ‌ «سانتوآریو دل کوبره» و «سانتایگو د کوبا» دیدار می‌کند و سپس به آمریکا خواهد رفت.

«پاپ فرانسیس» در «سانتوآریو دل کوبره»(واقع در ۲۰ کیلومتری غرب «سانتیاگو د کوبا») به کلیسای «ویرخن دلا کاریداد دل کوبره» رفته و از آنجا نیز بازدید خواهد کرد.

طبق بیانیه اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه کوبا، برای تنظیم جزئیات سفر پاپ به این کشور، دیروز نمایندگان «سریر مقدس»(اسقف‌نشین کلیسای کاتولیک در شهر رم)، دولت و کلیسای کاتولیک کوبا جلسه‌ای در مقر وزارت امور خارجه کوبا در هاوانا برگزار کردند.

این نشست صمیمانه به میزبانی طرف کوبایی «مارسلینو مدینا» معاون وزیر امور خارجه کوبا و حضور «آلبرتو گاسپاری» نماینده «سریر مقدس» در رابطه با سفرهای پاپ به نمایندگی از واتیکان برگزار شد.

در این نشست کاردینال «جیمی اورتگا» اسقف اعظم هاوانا و بزرگترین نماینده کلیسای کاتولیک در کوبا و همچنین «دیونیسیو گارسیا» اسقف اعظم «سانتیاگو د کوبا» و رئیس کنفرانس اسقف‌های کوبا نیز حضور داشتند.

در این جلسه اختیار کامل به دولت کوبا برای انجام تمام اقدامات لازم برای سفر موفقیت‌آمیز پاپ فرانسیس به کوبا داده شد.

در ۱۷ آوریل سال جاری طی متن تنظیم شده توسط وزارت امورخارجه کوبا با امضای واتیکان، برنامه‌ای برای سفر پاپ فرانسیس به کوبا در ماه سپتامبر قبل از سفر به آمریکا تنظیم شده بود اما تاریخ دقیق آن مشخص نشده بود.

بعد از سفر ژان پل دوم در سال ۱۹۹۸ و بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۱۲ این سومین دیدار یک پاپ از کوبا در ۱۷ سال اخیر خواهد بود.