به گزارش افکارنیوز، طبق مدارک به دست آمده، رهبر داعش اول ژوئیه ۱۹۷۱ در شهر سامره(عراق) به دنیا آمده و نام اصلی او ابراهیم عواد ابراهیم البدری است


به گزارش فرهنگ نگار، ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش در حال حاضر " خطرناک‌ترین تروریست جهان " از سوی دستگاه‌های امنیتی شناخته می‌شود. اخیرا گروهی از گزارشگران آلمانی موفق به جمع‌آوری مدارکی جدید و تاکنون منتشرنشده از زندگی وی شده‌اند.


فرارو،یک کپی از نخستین کارت شناسایی متعلق به ابوبکر بغدادی؛ کارتی مورخ ۱۹۸۰ با عکسی از کودکی " خطرناک‌ترین تروریست جهان ". طبق مدارک به دست آمده، رهبر داعش اول ژوئیه ۱۹۷۱ در شهر سامره(عراق) به دنیا آمده و نام اصلی او ابراهیم عواد ابراهیم البدری است. به گفته همسایگان، بغدادی پسر سوم از مجموع چهار پسر خانواده‌ای کشاورز و بی سر و صدا بوده است.


مدرک تحصیلی متعلق به ابوبکر بغدادی. وی در اغلب دروس از جمله " اخلاق و انضباط " نمره خوبی کسب کرده بوده است. به نظر می‌رسد که او تنها در درس زبان انگلیسی ضعیف بوده است. طبق نمره درج شده در این کارنامه، او از مجموع ۶۰۰ نمره، موفق به کسب نمره ۴۸۱ شده است.


به گزارش دویچه وله، تصویری از مدرکی مربوط به تابعیت عراقی ابوبکر بغدادی با شماره ۱۱۳۶ مورخ سال ۱۹۸۷ همراه با عکسی از دوران نوجوانی وی. در آن زمان ابوبکر بغدادی ۱۶ سال داشته و در دبیرستانی پسرانه در شهر سامره با نام اصلی‌اش، ابراهیم عواد ابراهیم البدری مشغول به تحصیل بوده است.


ابوبکر بغدادی در سال ۱۹۹۱ موفق به اخذ دیپلم شد. در سندی متعلق به مدرسه آمده که او یک بار رد شده، اما بعدها با استفاده از امتیاز " برادر شهید " چند نمره به وی اضافه شده است. برادر کوچکتر بغدادی سرباز ارتش صدام حسین، دیکتاتور مخلوع عراق بود که کشته شد.


به گفته یکی از همبازی‌های ابوبکر بغدادی، او همواره علاقه داشته نقش رهبر را بر عهده بگیرد. بغدادی به کودکان قرآن درس می‌داده است. خانه پدری‌اش در شهر سامره مدت‌هاست که به اقامتگاهی برای پناهجویانی تبدیل شده که برای فرار از دست نیروهای داعش آواره شده‌اند. به گفته همسایگان، اعضای خانواده بغدادی یا گریخته‌اند یا در زندان هستند.


ابوبکر بغدادی پس از دیپلم زادگاهش را ترک کرده و به بغداد رفت. او قصد داشته تا در رشته حقوق تحصیل کند و طبق مدرکی که از آن زمان به دست آمده، وی علوم تربیتی و زبان‌های خارجی را هم جزو رشته‌های دوم و سوم خود مشخص کرده بوده است. اما به دلیل معدل پایین دیپلم موفق به ورود به دانشگاه در این رشته‌ها نمی‌شود.


ابوبکر بغدادی به دلیل مشکلات جسمی از خدمت در ارتش معاف شد. برگه معاینه پزشکی او در دوران دانشجویی‌اش نشان می‌دهد که نزدیک‌بین است.


ابوبکر بغدادی در سال ۱۹۹۹ کارشناسی ارشد می‌گیرد. موضوع پایان‌نامه او " تفسیر قرآن " بوده است؛ در ادامه هم وارد مقطع دکترا می‌شود. رهبر گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۰۳ در استان انبار عراق برای نخستین بار ازدواج می‌کند.


عکسی از ابوبکر بغدادی متعلق به سال ۲۰۰۲. پس از حمله آمریکا به عراق(مارس ۲۰۰۳) بغدادی در فوریه ۲۰۰۴ به دلایلی که تا امروز مشخص نشده، دستگیر و ۱۰ ماه در اردوگاه " بوکا " در جنوب عراق نگهداری می‌شود.


در اردوگاه بوکا مظنونان امنیتی و تروریستی در کنار نیروهای سابق ارتش صدام حسین نگهداری می‌شدند. به اعتقاد کارشناسان، این هم‌نشینی تأثیر بسزایی در رفتار کنونی بغدادی و تشکیلات زیر نظر او داشته است. بغدادی پس از آزادی از ارودگاه بوکا در دسامبر ۲۰۰۴ به دانشگاه بازمی‌گردد و همزمان مؤذن محله‌ی " توبجی " در غرب بغداد می‌شود.


دولت آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری ابوبکر بغدادی شود، ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. بنا به گزارش گاردین، بغدادی دو ماه پیش به علت آسیب‌دیدگی شدید ستون فقرات از سوی دو پزشک در موصل مورد معاینه و معالجه قرار گرفته است. وی ظاهرا در ۱۸ ماه مارس ۲۰۱۵ پس از حمله هوایی آمریکا به شدت مصدوم شده است. وزارت دفاع آمریکا این حمله هوایی را تایید، اما درباره مصدومیت بغدادی سکوت کرده است.


ابوبکر بغدادی کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شود و تنها عکس جدید موجود از او مربوط به حضورش در " مسجد نوری " در موصل است. پس از انتشار ویدئویی منتسب به ابوبکر بغدادی در اینترنت، نشریه بریتانیایی " تلگراف " درباره ساعت پرزرق و برقی که او هنگام سخنرانی در یکی از مساجد موصل بر دست داشت، نوشت، این ساعت مچی نقره‌ای رنگ با صفحه مشکی می‌تواند یکی از مدل‌های گرانبهای " رولکس " باشد.


مدل لوکس " سیمَستِر "(Seamaster) از سری ساعت‌های مچی " امگا " همان ساعتی است که جیمزباند از سال ۱۹۹۵ تا به حال در سری فیلم‌های جیمزباند به دست می‌کند.


گاردین با استناد به منابع خبری از موصل می‌نویسد که گروه داعش جانشین جدیدی را برای ابوبکر بغدادی تعیین کرده است. وی عبدالرحمن مصطفی قدولی نام دارد که به نام ابوعلا افری مشهور است. افری یکی از یاران نزدیک ابوبکر بغدادی است و دولت آمریکا او را مرد شماره ۲ گروه داعش می‌داند. آمریکا برای دستگیری وی پاداشی ۷ میلیون دلاری تعیین کرده است.


این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۳ وارد جنگ داخلی سوریه شد و نام خود را نخست به " دولت اسلامی عراق و شام "(داعش) و سپس به " دولت اسلامی " تغییر داد. این گروه از سوی سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری متهم به نسل کشی و جنایت علیه بشریت است.