محرومیت از طبابت در انتظار متخلفان

به گزارشافکارنیوز،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه پنجاه و پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی در مورد تعرفه‌های خدمات این حوزه، اظهار داشت: جامعه پزشکی باید کمک کند تا ارزش‌گذاری نسبی خدمات در دندانپزشکی را سامان دهیم. همانطور که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام می‌دهند.

وی افزود: مردم نمی‌پذیرند برای یک خدمت دندانپزشکی، تعرفه‌های متفاوتی وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت گفت: مردم به خوبی می‌دانند که حمایت از موضوع دهان و دندان در زمینه بیمه‌های تکمیلی و پایه ناقص است اما امیدوارم خودشان در این زمینه همراهی خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به محدودیت بیمه‌های پایه، اظهار داشت: در صورتی که منابع مالی بیمه‌ها از بودجه عمومی افزایش یابد خدمات بیشتری به مردم ارائه خواهند داد امیدوارم منابع مالی تامین شود یا از طریق انصراف مردم از یارانه‌ها یا گشایش‌های بین‌المللی بتوانیم منابع مالی را به سمت بیمه‌ها سوق دهیم تا در حوزه سلامت دهان و دندان هزینه شود.

هاشمی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره نگهداری طولانی مدت بیمار در برخی مراکز درمانی خصوصی، تصریح کرد: این موضوع خلاف اخلاق، انصاف و قانون است و جرم محسوب می‌شود بعید می‌دانم کسی این کار را انجام دهد شاید حاشیه «در حاشیه» است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در صورت چنین مشکلی مردم میتوانند با شماره ۱۶۹۰ ارتباط برقرار کنند ما نیز با متخلفان برخورد میکنیم که حداقل برخورد تذکر و حداکثر آن محرومیت از طبابت است.