الشرقیه شاهد بزرگترین تظاهرات شیعیان

به گزارش افکارنیوز، فعالان حقوقی منطقه الشرقیه عربستان اعلام کردند: در پی تشدید اعتراضات و تظاهرات اهالی منطقه الشرقیه در اعتراض به تصمیم رژیم آل سعود برای اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی مبارز شیعی، مقامات سعودی ضمن اعلام حالت فوق العاده در این منطقه ده‌ها دستگاه خودروی زرهی را عازم القطیف و دیگر مناطق این استان کردند.

مخالفان سعودی از جمله جنبش الاحرار در منطقه الشرقیه تاکید کردند که ساکنان القطیف، العوامیه و دیگر مناطق استان الشرقیه سه شنبه‌شب با برپایی تظاهرات تحت عنوان «النمر در خطر است»، آزادی شیخ النمر را خواستار می‌شوند.

در حالی که در جای جای خیابان‌های شهر قطیف داربست هایی به پا شده و تصاویر شیخ نمر باقر النمر خودنمایی می‌کند، مقامات سعودی از بیم تبدیل این تظاهرات به اعتراضات گسترده ضد دولتی نیروهای ویژه خود را به شهرهای مختلف الشرقیه اعزام کرده‌اند.

فعالان سعودی در صفحات پایگاه‌های اجتماعی تصاویر خودروهای زرهی رژیم سعودی را به نمایش گذاشته و گفتند: در پی فراخوان جنبش‌های اعتراضی برای برپایی تظاهرات در اعتراض به حکم اعدام شیح النمر، شهر القطیف امروز در محاصره نیروهای دولتی است که در نقاط کلیدی شهر مستقر شده‌ و جو متشنجی را ایجاد کرده‌اند.

در همین حال «عقیل الامیری»، فعال سعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منطقه الشرقیه با اشاره به اینکه شیعیان عربستان از همه حقوق انسانی به رسمیت شناخته شده از سوی نهادهای حقوقی بشری محروم هستند، تاکید کرد: این علاوه بر تخلفات و تعرضاتی است که رژیم آل سعود در حق شهروندان شیعه عربستانی مرتکب می‌شود در حالی که جامعه بین المللی همه این رفتارها را جرم محسوب می‌کند.

وی افزود: از بارزترین تخلفات رژیم آل سعود تهدید شهروندان بی‌گناه با توسل به سلاح و زور و سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز آنهاست.

الامیری اعدام شیخ النمر را حلقه‌ای از زنجیره جنایات رژیم آل سعود در حق ملت خود و محروم کردن آنها از حقوق مشروعشان دانست.
این فعال سعودی اتخاذ گام‌های جدی در برابر تروریسم آل سعود در منطقه و در داخل عربستان را خواستار شد و گفت: شهروندان سعودی برای احقاق حقوق قانونی، سیاسی و مدنی خود به پاخیزند و در برابر سخنان خصمانه و تفرقه‌انداز بین مسلمانان منطقه از سوی آل سعود بایستند.