هر زمانی که از تنگه هرمز رد می شویم ایرانی‌ها را می بینیم

به گزارش افکارنیوز، «کوین استفنز» سخنگوی ناوگان ۵ نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شده که پس از توقیف کشتی مرسک توسط نظامیان ایران، حضور ناوگان نظامی آمریکا در تنگه هرمز تشدید و تقویت شده است.

بر اساس گزارش سایت خبری - نظامی «میلیتاری‌دات‌کام»، این سخنان استفنز به روزهای پس از تقیف کشتی مزبور باز می‌گردد و فرمانده آمریکایی تأکید کرده که عملیات اسکورت شناورهای باری آمریکایی و انگلیسی به پایان رسیده است.

استفنز برای اوالین بار، جزئیات افزایش تحرکات نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز را برملا کرده و گفته: «در این عملیات، از ناوشکن‌ها و شناورهای گشت ساحلی در کنار هواپیماهای شناسایی دریایی P - ۳ استفاده شده است.»

این نظامی آمریکایی افزوده: «حضور خود را در منظقه حفظ کرده‌ایم، تنگه هرمز یک آبراهه باریک است و تقریباً هر زمانی که از آن رد شوید، ایرانی‌ها را می‌بینید.»

یک فروند کشتی باری مرسک که متعلق به هلندی‌ها بود و تحت پرچم جزایر مارشال است، دو هفته پیش به دلیل نپرداختن بدهی خود به بنادر ایران توسط گشتی های سپاه متوقف و به بندرعباس هدایت شد.

چند روز بعد با حکم دادگاه محلی، کشتی مزبور آزاد شد ولی مدیر شرکت ایرانی بستانکار گفت که امیدوار است مسئولان، تضامین لازم را از هلندی‌ها گرفته باشند.