نوشیدنی‌های مفید برای تقویت معده‌

به گزارشافکارنیوز،سید جواد علوی درباره بهترین نوشیدنی‌ها برای افرادی که دارای معده ضعیف دارند, اظهار داشت: افرادی که دچار ضعف معده هستند مصرف آب سیب یا آب " به ", شربت لیمو, شربت سکنجبین سفرجلی یا جالینوس, سکنجبین سفرجلی لیمویی, آب انار برای آنان مفید است.

طرز تهیه شربت‌های مفید برای رفع ضعف معده

شربت لیمو


مقداری شکر را در ظرفی ریخته و آنقدر آبلیمو تازه بر آن ریخته شود که سطح شکر پوشیده شده و یک شبانه روز در دمای محیط نگه داری شود، سپس یک مقدار دیگر آبلیمو تازه به آن اضافه کرده و بر حرارت گذاشته تا قوام پیدا کند. از این مایه شربت می‌توان روزی ۲ تا ۳ بار با آب رقیق کرده و مصرف کنند.

شربت سفرجلی یا جالینوسی


این شربت به گفته جالینوس در تمام بیماری‌های معده از از نوع گرم نباشد موثر است به این ترتیب که آب " به " را با سرکه, گلاب و مقداری شکر به قوام درآورده و در یخچال نگه داری کنید. در هنگام مصرف آن را با آب رقیق کرده و مصرف شود؛ این شربت مقوی کبد و معده است.

شربت گلابی


گلابی رسیده را آب گرفته با شکر به قوام درآورده و مایه شربت را با آب مخلوط کرده و مصرف شود البته باید گفت که این شربت برای تقویت قلب نیز بسیار موثر است.

شربت انار


آب انار را با شکر به قوام در آورده و مایه شربت را یخچال گذاشته و هر بار با آب رقیق کرده و مصرف کنند.

لازم به ذکر است که این شربتها را نباید با آب خیلی سرد مصرف شود، همچنین از یخ نیز برای خنک کردن این شربتها نباید استفاده شود چرا که تاثیر درمانی آن کاهش پیدا میکند.