به گزارش افکارنیوز، سخنگوی بان‌کی‌مون اعلام کرد که پیام سازمان ملل به عربستان واضح است و این کشور باید حملات به یمن را متوقف کند.

این در حالی است که جنگنده‌های سعودی روز گذشته مناطق «النقم»، «سعوان» و «الحفاء» را در صنعا پایتخت یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن ۸۹ تن شهید و بیش از ۲۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

طبق آخرین آماری که مؤسسه فریدوم هاوس یمن، بیت الحریه منتشر کرده است از ابتدای تجاوز عربستان به یمن تا دوازده اردیبهشت ماه آمار شهدا، سه‌هزار و ۵۵۳ نفر و تعداد مجروحان شش‌هزار و ۲۷۱ نفر بوده است و البته با توجه به ادامه تجاوزات سعودی‌ها، این آمار همچنان در حال افزایش است.

عربستان سعودی از روز ۶ فروردین(۲۶ مارس) حملاتی را به‌بهانه بازگرداندن مشروعیت به یمن آغاز کرد و این حملات هم اکنون بعد از گذشت بیش از ۵۰ روز همچنان ادامه دارد.

بنابر اعلام عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان قرار است از ساعت ۱۱ شب روز سه‌شنبه(۲۲ اردیبهشت) به‌وقت محلی یمن آتش‌بس انسانی ۵روزه آغاز شود.

عربستان پیش از این نیز در روز سه‌شنبه اول اردیبهشت(۲۱ آوریل) در یمن آتش‌بس اعلام کرده بود ولی بلافاصله حملات خود را با عنوان عملیات بازگرداندن امید به این کشور آغاز کرد.

انتهای پیام/