گروگانگیری ۱۰۰ هزار دلاری در شمال پایتخت

به گزارشافکارنیوز،حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح روز سه شنبه پسربچه ای ۱۳ ساله به نام سینا در یکی از محلات شمالی پایتخت منتظر آمدن سرویس مدرسه اش بود که توسط سه آدم ربا ربوده شد، مدتی بعد گروگانگیران در تماسی تلفنی با خانواده این کودک درخواست صدهزار دلار وجه نقد در ازای آزادی وی کرده و اعلام کردند که اگز ظرف مدت ۲۴ ساعت این مبلغ تهیه نشود با سینا برخورد دیگری خواهند کرد.

خانواده این کودک موضوع را به پلیس گزارش داده و بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را آغاز کردند که در تحقیقات اولیه مشخص شد خودرویی که توسط آدم ربایان برای ربودن سینا به کار گرفته شده بود شب گذشته در شرق تهران به سرقت رفته است.

حوالی ساعت ۱۰ صبح آدم ربایان در نخستین تماس تلفنی خود با خانواده این کودک با تعیین ضرب الاجلی چند ساعته خواستار پرداخت صدهزار دلار در قبال آزادی سینا شده و تهدید کردند که اگر این مبلغ تهیه نشود جان فرزندشان در خطر خواهد بود که بلافاصله ماموران پلیس با بررسی شماره تلفن سارقان متوجه شدند که سیمکارت مذکور نیز سرقتی است.

ماموران پلیس تحقیقات خود را ادامه دادند و با استفاده از شگردهای پلیسی و نیز اخذ مجوز قضایی در تماس دوم گروگانگیران با خانواده سینا که پدرش مدیر کلینیک پرسپولیس بود، محل اختفای آدم ربایان در خیابان دماوند را شناسایی کرده و در عملیاتی پلیسی اقدام به دستگیری آنها کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به عملیات پیچیده پلیس برای دستگیری این سه آدم ربا خاطرنشان کرد: سه آدم ربا پس از دیدن ماموران با آنها درگیر شده و قصد فرار داشتند که در این بین یکی از آدم ربایان به ضرب گلوله پلیس مجروح شد. پس از آن ماموران پسربچه ربوده شده را از صندوق عقب خودرو خارج کردند.

وی اضافه کرد: متهمان تحت بازجویی و تحقیق هستند و جزئیات بیشتر در خصوص انگیزه آنان از طریق مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت اعلام خواهد شد.