عقب‌نشینی جب بوش از حمایت از جنگ ۲۰۰۳ برادرش به عراق

به گزارش افکارنیوز، در حالی که مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا همچنان ادامه دارد، جب بوش در یک مصاحبه سعی کرد ضمن اصلاح اظهارات اخیرش درباره حمایت از جنگ ۲۰۰۳ به عراق، از این موضوع عقب نشینی کند.

به گزارش رویترز، در حالی که روز یکشنبه جب بوش در مصاحبه با فاکس نیوز از جنگ سال ۲۰۰۳ حمایت کرده بود، وی روز سه شنبه در مصاحبه‌ای رادیویی سعی کرد از حمایت خود از جنگ برادرش به عراق عقب نشینی کند.

نامزد احتمالی جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته بود که اگر او هم رئیس‌جمهور بود «مجوز چنین حمله‌ای را صادر می‌کردم».

وی روز سه شنبه در مصاحبه با برنامه رادیویی «شان هانیتی» برای رفع و رجوع و متفاوت جلوه دادن خودش از جورج بوش، برادر بزرگترش گفت که «من نمی‌دانم که این تصمیم(تصمیم برای جنگ) چه تصمیمی می‌توانست باشد».

مجری برنامه سوال کرد که آیا شما دستور حمله به عراق را صادر می‌کردید؟ که جب بوش سعی کرد جواب درستی به این سوال نداده و اینطور جواب داد: «این یک موضوع و سوال فرضی است».

جب بوش در ادامه این مصاحبه هم گفت: «این موضوع مشخص است که اشتباهاتای از منظر اطلاعات غلط وجود داشت. برادر من هم این موضوع را تایید و تصدیق کرد و ما باید از این موضوع درس بگیریم».

وی درباره جنجال درباره اظهاراتش در مصاحبه با فاکس نیوز هم سعی در کم اهمیت جلوه دادن آن کرد و تاکید داشت که از سوال مطرح شده مجری این شبکه درباره جنگ عراق، تفسیر بدی شده است.