آژیر اعلام جنگ ناوگروه ارتش در خلیج عدن

به گزارش افکارنیوز، در چند روز گذشته، ناوهای آمریکایی و ائتلاف شبانه روز دور تا دور ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش پرسه می زدند که با هشدارهای محکم ناوشکن ۷۲(البرز) راه به جایی نبردند چراکه می دانستند هر اقدام آنها نقض حریم قوانین بین المللی است.

از روز گذشته حریم ناوهای البرز و بوشهر در پهنه آبهای خلیج عدن خالی از ناوهای رزمی ائتلاف شد و بوی فتنه به مشام می‌رسید.

دریادلان ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر هوشیار و پای کار آماده مقابله با هر تهدید و تحرکی بودند که ناگهان از بلندگوهای البرز صدای اعلام جنگ به گوش رسید.

رادارها و اتاق عملیات قایقی را رصد کردند که با سرعت تمام از سمت یمن به سوی ناوشکن البرز حرکت می‌کرد.

به دستور فرمانده ناوشکن بلافاصله پرسنل البرز حالت عملیاتی گرفتند و تمام قبضه ها آماده شلیک شد.
ناخدا یکم عرشه مصطفی تاج الدینی فرمانده ناوگروه ۳۴ در خارج از پل فرماندهی ایستاد و با دوربین نظامی جزئیات این قایق را به فرمانده ناوشکن ابلاغ می کرد تا لحظه ای که تصمیم گیری کند.

فرمانده ناوگروه با دوربین تعدادی تروریست را در قایق به صورت خوابیده دید که آماده تحرک خصمانه هستند و به فرمانده ناوشکن ابلاغ کرد که هرگاه آدم های داخل قایق تنها یک حرکت نابجا انجام دادند دستور آتش را صادر کند.

ناخدا سوم عرشه حسن مقصودلو فرمانده ناوشکن البرز گفت: تروریست ها اگر لحظه ای غفلت می کردند با چند گلوله اول البرز از بین می رفتند.

وی افزود: دریادلان ارتش هر لحظه آماده دفاع از حریم ایران اسلامی و منافع آن هستند.

قایق که معلوم نبود انتحاری است یا با خود قبضه های دوش پرتاب یا آر پی جی دارد اما مشخص بود که حرکت او کاملاً خصمانه است و تروریست ها منتظر فرصتی هستند که ضربه ای به ناوشکن البرز بزنند.
قایق با دیدن پرسنل آماده البرز و هدف گیری قبضه ها در فاصله یک مایلی ناوشکن به شک افتاد و تصمیم گرفت پا به فرار بگذارد.

کارشناسان نظامی در ناوگروه ۳۴ اقدام ناوشکن البرز علیه حرکت خصمانه قایق را که بدون شلیک گلوله ای تروریست ها را فراری دادند بهترین تصمیم در لحظه این نوع عملیات در آبهای بین المللی خواندند چرا که احتمال می رود این تروریست ها دست نشانده کشورهای بیگانه و ائتلاف غربی - عربی باشند که بخواهند هم با حرکتی تروریستی و خصمانه ضربه ای به ایران اسلامی و حضور آن در آبهای بین المللی بزنند و هم بهانه ای بدست بگیرند که بتوانند به وسیله آن علیه ایران اسلامی جنگ رسانه ای کنند.

البرز و بوشهر با قدرت همچنان در خلیج عدنند و مدافع منافع ایران اسلامی در پهنه آبهای بین المللی هستند.