توقیف ۸۵۰ خودروی لوکس در ۱۰ روز

به گزارشافکارنیوز،سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه این برنامه را تقدیر از رؤسای مناطق و معاونین حمل و نقل ترافیک عنوان کرد و اظهارداشت: بواسطه توفیق ناشی از تصادفات در سال ۹۳ و کاهش ۱۵ درصدی تلفات ناشی از آن که معادل ۱۰۹ نفر بوده است از رؤسای پلیس ۱۷ منطقه از مناطق ۲۲ گانه تهران تجلیل شد چرا که این توفیق برای پنجمین سال متوالی بود که نصیب پلیس راهور تهران بزرگ می‌شود.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به برنامه‌های آتی راهور اشاره و تصریح کرد: در چند روز آینده یک تعطیلات نیمه طولانی ۳ روزه‌ای را پیش داریم که برای مدت پیش‌بینی‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده چرا که از یک طرف مسافرتهایی از تهران به سایر استانها و بخصوص استانهای شمالی را شاهدیم و از طرف دیگر مراجعه شهروندان تهرانی به تفرجگاه‌ها را داریم که با یک برنامه عملیاتی پیش‌ّینی‌های لازم انجام شده تا تعطیلات به نحو شایسته‌ای رقم خورد.

وی به برنامه دربی پایتخت پرداخت و گفت: روز جمعه دربی دو تیم پایتخت، پیروزی و استقلال را داریم که بازی‌هایشان با حساسیت همراه است؛ بنابراین به لحاظ پوشش ترافیک استادیوم آزادی و معابر اطراف آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که با نظم و آرامش این مسابقه برگزار شود.

سردار حسینی به آغاز طرح خط سفید از هفته آینده بعد از تعطیلات مبعثاشاره کرد و افزود: فاز اجرایی جدید اجرای طرح خط سفید در سال ۹۴ را از روز یکشنبه آغاز خواهیم کرد که تمرکز در هسته مرکزی تهران است اما از تقاطع‌های مهم سطح شهر تهران نیز غافل نخواهیم بود.

وی ادامه داد: ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و حرکت بین خطوط از جمله اهداف پلیس راهور در اجرای طرح خط سفید است.

وی به کلید خوردن این طرح از سال گذشته اشاره و تصریح کرد: امیدواریم به هدف اصلی اجرای این طرح که اجرای انضباط ترافیکی است دست یابیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همه هم و غم پلیس و مدیریت شهری این است که نظم و انضباط اجتماعی حاصل شود چرا که یکی از مصادیق مهم این حوزه، مسائل ترافیکی است.

سردار حسینی به بحثطرح‌های شبانه و اظهارداشت: بحثکنترل معابر در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد در دستور کار است؛ سال گذشته ۲ شب در هفته این طرح را اجرا می‌کردیم اما با توجه به حساسیت‌های موجود و مطالبات مردم که خواستار برخورد و کنترل رانندگان پرخطر و دارای رفتارهای تهاجمی بودند ما از اواسط اردیبهشت ماه این طرح را به صورت مستمر و شبانه اجرا کردیم.

وی افزود: در این طرح با رانندگان پرخطر و دارای تخلفات حادثه‌ساز و همچنین با کسانی که با دور دور کردن موجب ایجاد جو بد بینی و ناامنی روانی جامعه می‌شوند برخورد لازم صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد راهور تصریح کرد: از ۱۳-۱۲ اردیبهشت ماه بالغ بر ۱۷۰۰ دستگاه از خودروهایی که مرتکب تخلف حادثه ساز و ایجاد مزاحمت از نوع دور دور کرده بودند اعمال قانون شدند و به پارکینگ اعزام شدند.

وی تعداد لوکسهای توقیف شده در این طرح را ۸۵۰ خودرو عنوان کرد.