تشکیل کمیته انتخابات کانون اسلامی مهندسین

به گزارش افکارنیوز، غلامرضا مهرعبداللهی دبیرکل کانون اسلامی مهندسین از تشکیل کمیته انتخابات در این تشکل سیاسی - صنفی خبر داد و اظهار داشت: لیست انتخاباتی ما متشکل از اصولگرا و اصلاح‌طلبانی خواهد بود که صلاحیت‌های لازم برای ورود به پارلمان را دارا باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته کانون اسلامی مهندسین نه به دنبال اصولگرایان و نه به دنبال اصلاح‌طلبان است بلکه ما نیازمند افرادی هستیم که منطق و شایستگی را در کارنامه خود دارند.

دبیرکل کانون اسلامی مهندسین در ادامه از مجوز به ۲۰۰ حزب و تشکل سیاسی در دولت اصلاحات انتقاد و تصریح کرد: کجای دنیا این همه حزب وجود دارد؟ آقایان آمدند حزب راه‌اندازی کردند تا در خانه احزاب از رای بیشتری برخوردار باشند و بعد دیدیم که چه به روز خانه احزاب آمد.

مهرعبداللهی اضافه کرد: آقای موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات بزرگترین خیانت را در حق احزاب صورت داد. کار تاجایی پیش رفته۹ بود که خود افرادی که در وزارت هم مسئولیت داشتند رفتند و حزب راه‌اندازی کردند.

وی معتقد است که باید احزابی که نیمه فعال و یا غیر فعال هستند را منحل کرد چرا که به گفته وی برخی از دارندگان مجوز حزب هیچ دفتر و تشکیلاتی ندارند و فقط با یک موبایل پُز تشکیلاتی می‌دهند و حرف‌های خلاف واقع عنوان می‌کنند.

دبیرکل کانون اسلامی مهندسین با بیان اینکه کانون مهندسین از اولین حزب‌های کشور بوده است، گفت: ما چند صد هزار نفر عضو داریم و جلسات تشکیلاتمان هر ۱۵ روز یکبار برگزار شده و هیچ مشکل مالی برای گرداندن تشکیلاتمان نداریم.

مهرعبداللهی در ادامه به اهمین نقش احزاب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: احزاب باید نقش محوری در این انتخابات باشد اما برای اینکار لازم است گستره احزاب را کمتر کنیم و مردم را از بلاتکلیفی در بیاوریم.

وی پیشنهاد کرد: احزاب را باید به ده گروه تقسیم کرده و احزاب هم که غیر فعال هستند را منحل کنیم.

غلامرضا مهرعبداللهی در نشست دبیران کل احزاب با مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور اعلام کرد که من از وزارت کشور هیچ تشکری نمی کنم چرا که تاکنون در جهت تقویت احزاب کار چندانی از این وزارتخانه در دولتها شاهد نبودیم.