کارکنان سیستم حمل‌ونقل بریتانیا اعتصاب می‌کنند

به گزارش افکارنیوز، بعداز آن‌که دیوید کامرون نخست وزیر برتانیا تصمیم گرفت تغییراتی برای سخت‌تر کردن قوانین اعتصابات مردمی انجام دهد، اتحادیه‌های حمل و نقل تصمیم به برگزاری اعتصاب‌های متعددی گرفتند که در طول ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه خواهد بود.

به نوشته روزنامه تلگراف، سخنگوی رسمی نخست وزیر انگلیس گفت: فکر می‌کنم نخست وزیر مصمم است تغییراتی را اعمال کند چراکه نخست وزیر فکر می‌کند مسافران روزانه وسایل نقلیه، والدینی که فرزندان خود را به مدرسه می‌برند و افرادی از این دست، نباید با دردسرهایی این‌چنین روبرو شوند.

این اظهارات سخنگوی کامرون احتمالا موجب برانگیخته‌شدن خشم اتحادیه‌های حمل و نقل خواهد شد؛ این اتحادیه‌ها پیش از این تهدید کرده بودند در صورت تصویب چنین قانونی، اعتصاباتی را برگزار خواهند کرد.

در صورت وقوع چنین اعتصاب بزرگی، میلیون‌ها مسافر وسایل نقلیه عمومی در بریتانیا با وضعیت آشفته‌ای روبرو خواهند شد.

از سوی دیگر روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» نوشت یک اعتصاب دو روزه در سیستم حمل و نقل ایرلند توسط اعضای اتحادیه کارکنان ریلی و اتوبوس و اعضای سیپتو برنامه‌ریزی شده است. این اعتصاب دو روزه برای جمعه و شنبه آینده برنامه‌ریزی شده است.

اواخر هفته کمیسیون روابط کارگر ایرلند از اتحادیه‌ها و مدیران شرکت‌ها دور هم جمع خواهند شد و تلاش می‌کنند تا این مناقشه را حل کنند.

دولت محافظهکار برای ۵ سال دیگر با انتخابات هفته گذشته بار دیگر بر سر قدرت آمده است. محافظهکاران توانستند بیشترین کرسی ها را در انتخابات پارلمانی به دست آورند.