نامه بسیج به رئیس دانشگاه آزاد

به گزارش افکارنیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد استان تهران در نامه‌ای خطاب به حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، تاکید کردند: ایجاد محدودیت برای تشکل‌های ارزشی و انقلابی و ایجاد تقابل بین آنها دانشگاه را به حزبی سیاسی تقلیل داده است.

در این نامه آمده است:

جناب آقای میرزاده

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

پس از ریاست جنابعالی انتظار می‌رفت بر خلاف گذشته، دانشگاه در جهتی صحیح و در راستای بالندگی انقلاب اسلامی حرکت نماید و مع‌الاسف در این مدت کوتاه موارد بی‌شماری را شاهد بودیم که در نهایت خوش‌بینی می‌توان روند موجود را به سوء مدیریت تعبیر نمود.

افزایش شهریه ثابت و متغیر آن هم در دو مرحله یکی از مواردی بود که در طول عمر دانشگاه آزاد اسلامی بی‌سابقه بود.

ایجاد ممنوعیت کنترل و نظارت بر فضای فرهنگی دانشگاه بدون تهیه و تدوین جایگزینی مناسب از دیگر مواردی بود که امروز و از زمان مدیریت جنابعالی فضای فرهنگی دانشگاه‌ها را به قهقرا می‌برد.

تلاش برای یارگیری سیاسی و حزبی با سوءاستفاده از احساسات پاک دانشجویان در راستای منافع برخی قدرت‌طلبان که سایه شوم‌شان سال‌هاست بر فضای دانشگاه آزاد مظلوم افتاده از دیگر سیاست‌هایی است که با پوشش دانشجویی در دوره ریاست شما در حال انجام است.

سفرهای غیرضروری خارجی به بهانه سفرهای کاری توسط خویشاوندان درجه یک شما آن هم با هزینه شهریه‌های دانشجویان که با خون دل پرداخت می‌شود نمونه‌ای دیگر از رویه عملکرد جاری است.

ایجاد محدودیت برای تشکل‌های ارزشی و انقلابی و ایجاد تقابل بین آنها و سایر تشکل‌ها با انتشار پیامک‌هایی بچه‌گانه و دور از شان محیط آکادمیک از اقداماتی‌است که دانشگاه را به حزبی سیاسی تقلیل داده است.

تخلف از قانون و آئین‌نامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نمونه‌ای دیگر از سیاست‌های جاری در زمان مدیریت شما بوده که بدون توجه به انتقادات ادامه دارد و بوی دیکتاتوری از آن بلند می‌شود. اینها تنها بخشی از عملکرد دگماتیسمی جاری دانشگاه آزاد است.

جناب آقای میرزاده

انتظار می‌رود با تجدیدنظر جدی در سیاست‌های جاری ضمن اصلاح گام‌های ناروا و ناصواب که تاکنون برداشته شده دانشگاه را از این خمودگی و قهقرا نجات دهید، چرا که این‌گونه مدیریت نمودن با نگاهی به گذشته دانشگاه این حکمت را به خاطر می‌آورد که آنچه باقی می ماند عملکرد است نه ریاست.

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان تهران ضمن مطالبه جدی اصلاح سیاست‌های قوم‌گرایانه و حزبی از سوی جنابعالی و برخی از مسئولین این دانشگاه اعلام می‌داریم که در صورت ادامه این روند ناصحیح و عدم عمل به تکلیف از سوی مسئولین امر برای نظارت بر این دانشگاه طبق بند «م» وصیت‌نامه حضرت امام(ره) به صورت میدانی به وظیفه انقلابی خود عمل خواهیم نمود.

والسلام

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای ورامین، شهرری، اسلامشهر، شهرقدس، رباط کریم، پرند، دماوند، فیروزکوه، قیامدشت، رودهن، پردیس، شهریار، سماء اندیشه، ملارد و صفادشت