کوچکترین دخالتی، تبعات سنگینی دارد
گروه سیاسی -

منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار افکار نیوز پیرامون ادعاهای مطرح شده در خصوص بازرسی از کشتی ایرانی که عصر دیروز به سمت یمن حرکت کرده است گفت: تنها صلیب سرخ جهانی صلاحیت بازرسی از کشتی نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را دارد و دخالت احد دیگری را برای بازرسی از این کشتی نخواهیم داد.
وی افزود: هرگونه اقدام علیه کشتی نجات هلال احمر بطور حتم با واکنش قاطع و محکم جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهند شد.

به گزارشافکارنیوز، محمد صالح جوکار عضو دیگر کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز گفت: کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران، کشتی هلال احمر است و از مصونیت بین المللی و حقوقی برخوردار است، بنابراین هیچ نهاد بین المللی غیر صلیب سرخ جهانی و هلال احمر اجازه تعیین تکلیف برای کشتی نجات ایران را ندارد.

وی افزود: اینکه پنتاگون یا هرکشور دیگری با ادعاهای کذب بخواهند کشتی نجات هلال احمر ایران را بازرسی کنند یا با فضای سازی منفی علیه این کشتی که شامل کمک های یشر دوستانه ایران است انجام دهند، این رفتار یعنی توهین به جمهوری اسلامی ایران و ما این رفتار را نمی پذیریم.

جوکار در ادامه گفت: توهین یا هر اقدامی که به اجبار علیه کشتی هلال احمر ایران صورت گیرد بطور حتم تبعات رفتاری آن با خودشان است و قطعا با گزینه های مختلفی از سوی ایران روبرو خواهند شد.

گفتني است عصر ديروز کشتی نجات هلال احمر ايران با هماهنگي جمعیت هلال احمر یمن و فدراسون صلیب سرخ جهانی به سمت اين كشور حركت كرد .كه از زمان حركت اين كشور ادعاهايي از سوي پنتگون مبني بر بازرسي از اين كشتي مطرح كه با وكنش مقامات نظامي و وزارت خارجه كشورمان همراه شد