عسگری اظهارات کارشناس برنامه نود را رد کرد

به گزارش افکارنیوز، حسین عسگری درباره اتفاقات و صحنه‌های حساس هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال و دیدار پلی‌آف لیگ دسته یک که روز گذشته برگزار شد، گفت: بازی‌های هفته بیست‌ونهم بسیار حساس و تعیین کننده بودند و مانند هفته‌های گذشته، به بازبینی فیلم‌ها و بررسی گزارش ناظران داوری بازی‌ها پرداختیم.

وی ادامه داد: پس از بازبینی فیلم بازی‌ها مشخص شد که در دیدار حساس نفت تهران - صبای قم ۲ اشتباه تاثیرگذار صورت گرفته که یکی از آنها اعلام خطای پنالتی به سود تیم نفت تهران بود. در این صحنه، خطا روی بازیکن تیم نفت تهران خارج از محوطه جریمه رخ داده است و در صحنه دیگر داور باید به نفع تیم صبای قم اعلام خطای پنالتی می‌کرد.

رئیس دپارتمان داوری تصریح کرد: در دیدار استقلال - تراکتورسازی تبریز، خودم ناظر داوری بودم و از نزدیک به اتفاقات داوری این مسابقه اشراف کامل داشتم و البته بار دیگر فیلم را مورد بازبینی دقیق قرار دادیم. بطور قاطعانه اعلام می‌کنم که در این بازی هیچ اشتباه داوری رخ نداده است اما متاسفانه کارشناسی که به نقد صحنه‌های داوری پرداخت اعلام کرد که داور باید ۲ کارت قرمز به بازیکنان تیم تراکتورسازی تبریز نشان می‌داد.

عسگری عنوان کرد: صحبت‌های من پس از حضور در ورزشگاه، بازبینی فیلم و مطابقت دادن صحنه‌های این دیدار با قوانین داوری فیفا است و بر همین اساس نظر کارشناس داوری که نادرست است، صرفا موجب ایجاد توقع نادرست برای تیم‌ها می‌شود و هجمه نسبت به جامعه داوری ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر بازی حساس هفته بیست‌ونهم بین تیم‌های پیکان - راه‌آهن برگزار شد که کارشناس داوری به اشتباه گل اول راه‌آهن را آفساید تشخیص داد که این گل کاملا سالم است و کمک داور به درستی وظیفه خود را انجام داد. همچنین در این دیدار شاهد اعلام خطا به نفع تیم راه‌آهن بودیم که در واقع از همین اعلام خطا منجر به ثمر رسیدن گل راه آهن شد. در این صحنه بازیکن تیم پیکان اقدام به انجام خطا به وسیله دست خود و به نوعی سوار شدن روی بازیکن راه‌آهن کرد. داور مسابقه به درستی خطای بازیکن پیکان روی بازیکن راه‌آهن را اعلام کرد. داور بازی باید در یک صحنه به نفع تیم راه‌آهن اعلام خطای پنالتی می‌کرد که در این صحنه اشتباه کرد.

رئیس دپارتمان داوری درباره اعلام داوران دربی ۸۰ گفت: بازی بین پرسپولیس - استقلال از حساسیت مختص به خود برخوردار بوده و با وجود اینکه این دیدار هیچ تاثیری در کسب مقام قهرمانی لیگ و همین‌طور کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارد اما باعثنمی‌شود که از داوران جوان و کم تجربه استفاده کنیم. در نهایت فردا(پنجشنبه) از طریق سایت فدراسیون اسامی داوران این دیدار و داوران دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر فصل۹۴-۹۳ را اعلام خواهیم کرد.

عسگری در خصوص قضاوت روز گذشته دیدار حساس تیم‌های مس کرمان - مس رفسنجان و شبهه‌ای که در صحنه به ثمر رسیدن گل مس کرمان وجود داشت، تصریح کرد: در صحنه به ثمر رسیدن تک گل بازی توسط مس کرمان برخی از کارشناسان معتقد به وقوع آفساید هستند که امروز فیلم بازی به دستمان رسید و این صحنه را مورد آنالیز قرار دادیم. بر همین اساس مشخص شد که پاسی که به مهاجم تیم مس کرمان می‌رسد توسط مدافع تیم مس رفسنجان به وی داده می‌شود.

وی افزود: طبق قوانین داوری فیفا، هرگاه مهاجم تیمی در موقعیت گل قرار گرفته اما آن صحنه آفساید باشد، تنها در صورتی خطای آفساید وی اعلام نمیشود که مدافع تیم مقابل به اشتباه به مهاجم تیم زننده گل پاس را داده باشد. در واقع در این صحنه تصمیم کمک داور مبنی بر ادامه بازی درست و گل به ثمر رسیده کاملا صحیح است.