همکاری شهرداری با وزارت جهادکشاورزی درباره مگس سفید

به گزارشافکارنیوز،مجتبی عبداللهی با اشاره به فصل هجوم سفید بالک‌ها در پایتخت افزود: به همین منظور از ابتدای سال جاری کمیته‌ای در ارتباط با موضوع رسیدگی به آفات سفید بالک‌ها تشکیل شده که تاکنون جلسات زیادی دراین باره نیز برگزار شده است.

وی درباره همکاری و تعامل با مسئولان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در بحثآفات و نباتات با سازمان‌های مربوطه کمیته‌ای تشکیل شده تا بررسی های لازم انجام شود تا کارشناسان روش‌ها و راهکارها و راه حل‌های مقابله و مبارزه با آفات سفید بالک(عسلک) ها را به ما ارایه دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص اینکه شهرداری تهران شاید از نظر قانونی مسئولیتی در این رابطه نداشته باشد، گفت: دستگاه های مربوطه این موضوع را باید پیگیری کنند؛ اما شهرداری در این مساله پیش بینی و پیشگیری کرده تا با مطالعه در این موضوع ببینم، روش های مبارزه و جلوگیری از افزایش این حشرات چیست.

وی درباره آبشویی و نصب برچسب‌های زرد رنگ پیرامون درختان که از راه‌های مبارزه با عسلک هستند، یادآورشد: آبشویی را قبل از افزایش این حشرات آغاز شده است تا از زیاد شدن اینها جلوگیری کنیم. به همین منظور ظرف ۲ هفته آینده مسئولان و کارشناسان مربوطه در این زمینه روش‌های مبارزه با این آفت را در اختیار ما قرار می دهند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه کمیته ای برای دستیابی به راهکارهای اساسی، علمی و میدانی تشکیل شده است، ادامه داد: این کمیته به صورت علمی راهکارها را بررسی می کند تا علل و عوامل ریشه ای به وجود آمدن این حشره پیدا شود و اینکه عسلک‌ها چه تاثیراتی بر روی گیاهان خواهند گذاشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با برگزاری کلاسهای آموزشی در مناطق ۲۲گانه به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان درباره این حشره پرداخته است، یادآور شد: معدوم کردن سرشاخههای درختان، تجهیز درختان به رولهای زرد رنگ و آبشویی با استفاده از ترکیبات گیاهی برای توزیع در مناطق، نصب بنر، استفاده از ظرفیت NGO ها، توزیع تراکت و بروشورهای آموزشی، ارسال پیام های آموزشی از طریق ایمیل و اس ام اس به صورت هفتگی و جمع آوری اطلاعات و رصد هفتگی در مناطق ۲۲گانه ازجمله این امکانات است.