عزت الدوری کشته نشده است!

به گزارش افکارنیوز، پایگاه اینترنتی خبرگزاری سمای فلسطین، پس از گذشت سه هفته از اعلام کشته شدن عزت الدوری فرد شماره یک نظام صدام حسین و دبیر کل حزب بعثعراق در استان صلاح الدین اطمینان حاصل شده است که جسد متعلق به او نیست و کسی که کشته شده از چوپانان منطقه بود.
دولت عراق تاکنون داستان کشته شدن الدوری را رسما تأیید نکرده و همچنین وزارت بهداشت این کشور نیز بر مرگ الدوری مهر تأیید نزده است.

وزارت بهداشت عراق ادعا کرده است نمی تواند اطمینان پیدا کند جسدی که در اختیار دارد برای الدوری است زیرا نمونه‌ای از دی ان ان وی در اختیار ندارد.
وزارت بهداشت عراق از یکی از بستگان درجه یک الدوری درخواست دی ان ان کرد.
همه اینها همزمان در حالی رخ داد که خضر المرشدی سخنگوی حزب بعثعراق اعلام کرد الدوری زنده است و در داخل عراق به سر می برد.

آنچه داستان کشته شدن الدوری را تضعیف کرد درخواست شیخ عبود نجم عشیره البکاره در استان صلاح الدین بود که از دولت خواست این جسد را که جنازه یکی از افراد عشیره البکاره به نام شعلان البجاری بود تحویل بدهد.
او چوپان بود و در نزدیکی شهر الدور زادگاه الدوری چوپانی می کرد و به علت شباهتش به الدوری در حمله شبه نظامیان کشته شد.

شیخ نجم گفت شبه نظامیان او را وحشیانه کشتند تا داستان سازی و به دروغ ادعای دلاوری کنند.
وی این پرسش را مطرح کرد که آیا جسدی که نشان داده شد جنازه یک فرد۷۳ ساله است؟
از طرف دیگر مقتدی صدر رهبر جریان صدریها بیش از دیگران به داستان کشته شدن الدوری ابراز تردید و تأکید کرد صحبت از کشته شدن الدوری فقط ادعاست تا تا برخی شبه نظامیان، جهاد و پیروزی را سیاسی کنند.

پایگاه اینترنتی العربی الجدید به نقل از یک وزیر عراقی اعلام کرد ژنرال[سردار] باقرزاده از ژنرالهای[سرداران] سپاه پاسداران انقلاب[اسلامی] ایران که رئیس تبادل بقایای کشته های جنگ عراق و ایران بود جسد را به درخواست دولتی در بغداد بررسی کرد و گفت این جسد شبیه جسد الدوری نیست. این موضوع باعثشد دولت عراق بار دیگر به این موضوع دامن نزند.

وی گفت: «شبه نظامیان این جسد را سه هفته از جایی به جای دیگر تا وزارت بهداشت جا بجا کردند و وزارت بهداشت اعلام کرد به زودی پس از مشخص شدن نتایج دی ان ان اعلام خواهد شد اما روز بعد اعلام کرد نمونه‌ای از دی ان ان الدوری را ندارد و فقط آمریکایی ها دارند.»

این منبع گفته بود: «جسد همچنان در سردخانه پزشکی قانونی در باب المعظم در بغداد است.»
شبه نظامیان نیروهای مردمی هفدهم آوریل گذشته کشته شدن الدوری را به گفته خودشان در عملیاتی پیشدستانه اعلام کردند و مردی در حدود شصت ساله را با ریش سرخ شبیه الدوری نشان دادند.

تعدادی از شبه نظامیان تا امروز این عملیات را به عهده گرفته اند و حتی به طمع پاداش آمریکا برای بازداشت یا کشته شدن الدوری که مبلغ آن پنجاه میلیون دلار است به یکدیگر ناسزا گفتند و یکدیگر را به خیانت متهم کردند.