غرب آرزوی بازرسی از مراکز نظامی ایران را به گور می‌برد

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن، گفت: مسئله مهم امروز ما، مسله یمن است، این مسئله نه تنها مسئله مهم جهان اسلام، بلکه مسئله مهم جهان بشریت است.

وی افزود: این جنایات فجیعی که می‌شنوید و در تلویزیون می‌بینید، همه این جنایات را رژیم آل سعود مرتکب می‌شود، آنها کودک و زن و پیر و جوان و همه را به خاک و خون می‌کشند؛ این جنایت به دست دولتی انجام شده که خود را خادم‌الحرمین می‌داند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین خطاب به آل سعود، گفت: ای کاش دنیا می‌گفت این جنایات ارتباطی با اسلام ندارد، شما با این جنایات چهره اسلام را کریه کردید، شما که سنگ اسلام را به سینه می‌زنید و به مردم می‌گویید که قرآن بخوانید و ساعت‌ها می‌نشینید و قرآن می‌خوانید، چهره اسلام را زشت کرده‌اید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مردم یمن چیزی نمی‌خواهند و فقط می‌گویند که ما سلطه بیگانه را نمی‌پذیریم، اظهار داشت: رژیم آل سعود با این جنایات چهره اسلام را در دنیا مغشوش کرده است، خدا را شکر می‌کنیم که رهبری هوشیار به ما داده است که در نامه‌ای که به جوانان اروپا نوشتند آنها را به هوشیاری و شناخت اسلام واقعی دعوت کردند.

وی اضافه کرد: در جریان تجاوزاتی که از سوی رژیم آل سعود به مردم بی دفاع یمن صورت گرفته است، کشورهای به ظاهر اسلامی که از عربستان حمایت می‌کنند، رسوا شدند، البته مجامع جهانی که دم از حقوق بشر و دموکراسی می زنند نیز در جریان تجاوزات به یمن رسوا شدند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه افزود: چهره واقعی اسلام به دست ایران اسلامی در جریان جنایاتی که علیه مردم یمن انجام می‌شود روشن شد. ایران اسلامی در فکر رساندن دارو و غذا به آن مظلومین است، مرحبا به این ایمان و مرحبا به این ایران.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین به یکی دیگر از ابعاد تجاوزات رژیم آل سعود که مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: مردم عربستان هم باید در این زمینه امتحان خودشان را بدهند، شما که می‌نشینید ساعت‌ها قرآن می‌خوانید، من هم به شما می‌گویم که قرآن بخوانید، شما چقدر از قرآن فهمیده‌اید؟ من به شما می‌گویم در آیاتی که می‌خوانید تدبیر کنید و ببینید که چه می‌خوانید، قرآن که اجازه نمی‌دهد شما در مقابل ظالم ساکت بنشینید.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید که در برابر ظالم بایستید و زیر بار ظلم نروید. من به مردم عربستان می‌گویم چرا از حکومت ظالم ابراز تنفر نمی‌کنید و خفقان گرفته‌اید؟ البته در گوشه‌هایی از عربستان ندای بیزاری از این حکومت ظالمانه هست اما کم است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد: اگر تمام عربستان یکپارچه فریاد برائت و بیزاری از ظلم این ظالمان سردهد، آن وقت ظالم با جنایاتش نابود خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه حرمین شریفین امروز اسیر دست حکومت ظالم آل سعود شده است، گفت: کعبه و مدینه را باید از دست این ظالمان آزاد کرد، اینها اسیر هستند. مردم عربستان، شما این قرآنی که مقابلتان گذاشته‌اید و مرتب می‌خوانید، همین قرآن می‌گوید که از ظالمان دوری کنید و در برابر آنها بایستید. شما از دشمن ابراز تنفر کنید، مگر چه می‌شود؟ یا این تنفر کشور عربستان را پر می‌کند و ظالم را فراری می‌دهد و یا احیاناً به دست ظالم شهید می‌شوید. شهادت هم که نعمت بزرگی است. شما ازچه می‌ترسید و از چه نگران هستید؟

وی ادامه داد: بنده فکر می‌کنم که عمر حکومت ظالمانه آل سعود تمام شده است. وقتی اراده می‌کنیم این حکومت‌ها را ساقط کنید راه سقوط را در پیش می‌گیرند و فساد را زیاد کرده و ظلم را نیز بیشتر می‌کنند و اتفاقاً با همین ظلمشان نیز نابود می‌شوند، آنچنان که شاه نابود شد و فرار کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱ + ۵ اشاره کرده و گفت: به نظر می‌رسد که غرب، آمریکا و آقای آمانو در خصوص مذاکرات هسته‌ای دچار یک توهم و ذوق زدگی شده‌اند. سناتور آمریکایی می‌گوید توافق ما باید مشروط به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایران باشد. آمانو می‌گوید بازدید از تأسیسات نظامی ایران باید از شروط توافق باشد، اما ما به امانو و طرف مقابل می‌گوییم دست از این خیال پردازی‌ها بردارید و بدانید که ایران همان ایران است و همان مقاومتی که در طی سالها داشته، بازهم آن مقاومت را خواهد داشت.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین با تأکید براینکه اینها توقع دارند که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد که این جای تعجب دارد گفت: وا عجبا! کدام اسرائیل؟ همان اسرائیلی که نظامیانش در جنگ ۵۰ روزه تابستان گذشته تعداد کثیری غیرنظامیان فلسطینی را به قصد تفریح مورد کشتار قرار دادند؟ این رژیم سفاک ۴۴ غیرنظامی فلسطینی را در اردوگاه‌های تحت حمایت سازمان ملل به شهادت رسانده است. این جنایات به قدری ضد انسانی بوده که واکنش تند نمایندگان اروپایی را هم در پی داشته است.

وی ادامه داد: ما به آقای آمانو و به این غربیان و آمریکا می‌گوییم که آرزوی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل و آرزوی گنجانده شدن شرط بازدید از تأسیسات نظامی ایران را در توافق هسته‌ای به گور خواهید برد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین در ادامه به اجلاس کمپ دیوید که برای بررسی بحران سوریه تشکیل شده بود اشاره و تأکید کرد: آقای اوباما در کمپ دیوید به کشورهای خلیج فارس که بعضی از آنها شرکت نکردند و یا بعضی نیز در سطح رئیس جمهور حضور نیافتند تذکر می‌دهد و می‌گوید که از ایران نترسید بلکه از اختلاف درون خودتان بترسید. عجیب است که اوباما هم توصیه به وحدت می‌کند.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: لازم است بشارت دهم که حزب الله لبنان پیروزی‌های جالبی را به دست آورده و موفقیت‌هایی را کسب کرده و آن طور که به بنده اطلاع داده‌اند ارتفاعات بین مرز لبنان و سوریه که این ارتفاعات بیش از سه سال در اشغال النصره بود را بحمدالله آزاد کرده‌اند.

وی همچنین به نکته‌ای در باب موضوع یمن اشاره کرد و یادآور شد: عربستان تا امروز و طبق اطلاعی که به بنده رسیده است، ۴ هزار شهید و ۷ هزار مجروح را در یمن به جای گذاشته و ۹۰۰ مکان خدمت رسانی از قبیل آب، برق و سیلو را منهدم کرده است و امکان مداوای مجروحین اصلاً وجود ندارد و مجروح افتاده و دارد جان می‌دهد. این هم جنایت این جانیان است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین در ادامه سخنانش از مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر تجزیه کشور عراق به سه کشور شیعی، سنی و کرد به عنوان توطئه‌ای علیه مردم این کشور وجهان اسلام یاد کرد و گفت: این توطئه در کنار توهم سوریه بدون بشار اسد از سلسله خیانت‌های آمریکایی است که ناشی از خواب‌های پریشان امریکا است که خداوند به دست رزمندگان عراق و سوریه آمریکا را قطعا از خواب غفلت بیدار خواهد کرد.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین در پایان خطبه‌های دوم نمازجمعه تهران به ششمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است که یادی نیز از مرحوم آیت الله العظمی آقای بهجت داشته باشیم. یک شنبه هفته آینده سالروز رحلت این بزرگوار و این مرجع عالیقدر، این عالم عارف و متقی زاهد است که خداوند انشاءالله روح ایشان را با روح رسول الله(ص) محشور کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز امام موسی بن جعفر(ع) گفت: البته ما امروز بین عزا و عید قرار داریم زیرا فردا نیز مبعثحضرت رسول اکرم(ص) است.

وی افزود: به برکت مبعثرسول اکرم(ص) کرامت به بشریت برگردانده شده و عقل‌های دفن شده دوران جاهلیت در مبعثو با مبعثزنده و جهل و خرافه نیز ریشه کن شد که بنده این عید بزرگ را به شما تبریک می‌گویم.

آیت الله موحدی کرمانی با ابراز امیدواری اینکه برنامه زندگی همه ما اندکی شبیه زندگی رسول اکرم(ص) باشد، گفت: رسول گرامی اسلام در شیوه‌ای که در سیره زندگی‌شان داشتند جامعه منحط دوران جاهلیت را به کلی عوض کردند و مدینه‌ای فاضله بوجود آوردند که این جای تأمل دارد.

وی با تأکید براینکه پیامبر اسلام در دوران جاهلیت برای روشن کردن و هدایت مردم چیزی شبیه معجزه انجام دادند، گفت: پیغمبر اکرم با همین برنامه‌های بشری امت صالحه بوجود آورد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه پیامبر اسلام در مسیر هدایت بشر سخت کوش بود و در این مسیر برای روشنگری امتش خسته نمی‌شد افزود: هدایت مستمر انسان‌ها یکی از مأموریت‌های رسول الله بود که خداوند به ایشان اعطا کرده بود.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: حضرت محمد(ص) همواره بر تشکیل امت واحده تأکید داشت و همواره به مسلمانان می‌فرمود همواره یک امت متشکل و قوی باشید تا بتوانید در برابر دشمن از خود دفاع کرده و با آمادگی کامل دفاعی براو غلبه کنید.

وی همچنین اظهار داشت: یکی از روشها و سیرههای نبوی این بود که همواره آن حضرت بر داشتن بصیرت و هوشیاری از سوی پیروانشان تأکید میکردند. همیشه معنای غیرت دینی داشتن این نیست که انسان به میدان مبارزه بیاید بلکه باید گاهی نیز احتیاط کرد و نیروها را برای روز مبادا نگه داشت، این یکی از سیرههای نبوی بود.